قهرمانان روز نخست مسابقات دوومیدانی نوجوانان کشور در شهرکرد معرفی شدند


قهرمانان روز نخست مسابقات دوومیدانی نوجوانان کشور در شهرکرد معرفی شدند

شهرکرد - ایرنا - مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی روز سه‌شنبه در شهرکرد آغاز شد که در پایان این روز برترین‌های 9 ماده ورزشی با پشت سر گذاشتن حریفان صاحب سکوی قهرمانی شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، پسران دومیدانی‌کار شرکت‌کننده در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور برای کسب عناوین برتر مواد پرش‌ با نیزه، ۱۱۰ متر با مانع، پرش سه‌گام، پرتاب دیسک، پرتاب چکش و ۱۰۰، ۴۰۰، ۸۰۰ و ۳۰۰۰ متر در مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز شهرکرد و زمین پرتاب شلمزار به میدان رفتند.

در پایان روز نخست این رقابت‌ها و در ماده پرش با نیزه، آرشیا مصدقی ورزشکار اهل تهران با رکورد چهار متر و ۸۰ سانتی‌متر به مقام نخست دست یافت‌، محمدرضا نیسی‌ و محمدمهدی‌ زاهدی عربی نیز هر ۲ از خوزستان به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در ماده ۱۰۰ متر عنوان قهرمانی به جویا خداپرست از کردستان تعلق گرفت،این دونده سرعت توانست در این ماده رکورد ۱۱:۱۵ ثانیه را ثبت کند و محمدپارسا فامیل بابایی از همدان و سینا نجفی از تهران نیز بر سکوهای دوم و سوم ایستادند.

مصطفی جمشید زهی ورزشکار تیم یزد در ماده ۱۱۰ متر مانع با رکورد ۱۴:۴۱ ثانیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، امیرحسین زندی‌ از همدان به مقام دوم این ماده رسید و محمدرضا محمودی‌ نژاد از فارس در جایگاه سوم قرار گرفت.

رقابت دوندگان ماده ۴۰۰ متر با قهرمانی کیان احمدی از کردستان با رکورد ۵۱:۴۰ ثانیه به پایان رسید، احسان کبگانیان‌ از بوشهر و سینا عزیزی‌ زاده از کرمانشاه به عناوین دوم و سوم این ماده رسیدند.

در ماده پرش سه‌گام، فرید قرنجیک‌ از گلستان با ثبت رکورد ۱۳ متر و ۶۳ سانتی‌متر توانست مقام نخست را کسب کند و سجاد زاهد منش‌ از خراسان‌ رضوی‌ و آرین‌ بتکن‌ از کردستان دوم و سوم شدند.

مقام نخست رقابت‌های ماده ۸۰۰ متر را سید محمد سجادآقایی‌ از خراسان رضوی با رکورد ۱:۵۷.۲۴ دقیقه به دست آورد، محمد عبد شهری از اصفهان به نشان نقره رسید و محمد حسام مظفری از گلستان به مقام سوم این ماده بسنده کرد.

در ماده سه هزار متر، ورزشکار خوزستانی زودتر از دیگران به خط پایان رسید، شایان مرادی در این ماده موفق شد رکورد ۹:۵۸.۸۰دقیقه را به ثبت برساند و نشان طلا را تصاحب کند و اسماعیل جهانی از چهارمحال و بختیاری و امیرحسین‌ امیرآبادی زاده از خراسان نیز دوم و سوم شدند.

قهرمانی ماده پرتاب دیسک به نام محمدرضا ضیایی از کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد، این‌ پرتابگر در این مسابقات، دیسک را ۵۶ متر پرتاب کرد و پس از وی، حسین‌ رشمه‌ کریم از تهران به مقام دوم رسید. علی رجبی از خراسان رضوی نیز در جایگاه سوم ایستاد.

در ماده پرتاب چکش، آرین‌ اسلامی از گلستان با رکورد ۶۰ متر و ۵۲ سانتی‌متر به مقام نخست رسید. امیرحسین‌ حمیدی از آذربایجان‌ غربی و ابوالفضل کریمی نیا از تهران نیز به نشان‌های‌ نقره و برنز دست یافتند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی کویت در بخش پسران روز چهارشنبه در مواد ۱۰ هزار متر پیاده‌روی، پرش طول، پرتاب وزنه، ۴۰۰ متر با مانع، پرش ارتفاع، ۱۵۰۰ متر، پرتاب با نیزه، ۲۰۰ متر، ۲۰۰ متر با مانع، امدادی و دهگانه ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...