18 نشان استاندارد برای کالاهای تولیدی استان سمنان بهار امسال صادر شد


18 نشان استاندارد برای کالاهای تولیدی استان سمنان بهار امسال صادر شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: 18 فقره نشان استاندارد از ابتدای فروردین 1400 تا پایان خرداد برای کالاهای تولیدی در استان صادر شد.

عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۱ پروانه استاندارد اجباری و سه پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولیدی در واحدهای تولیدی استان سمنان بهار سال ۱۴۰۰ تمدید شد.
وی ادامه داد: کالاهای صنعتی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، پیش از تولید انبوه باید برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام نمایند.
مدیرکل استاندارد استان سمنان اضافه کرد: ۲۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فراورده‌های واحدهای تولیدی استان ابطال شد.
وی تصریح کرد: وجود نشان استاندارد بر روی محصولات نشانه انطباق آنها با استاندارد ملی است و تولید انبوه محصول‌های مشمول مقررات استاندارد بدون داشتن پروانه کاربرد، تخلف محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.
رستمی با اشاره به شرایط تمدید پروانه برای واحدها، اضافه کرد: این مساله تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه دارای استمرار کیفیت تولید و بازرسی و نمونه برداری باشند.
مدیرکل استاندارد استان سمنان تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با ارائه مشاوره‌های راهبردی به منظور ترویج تولید با رعایت استانداردها در دستور کار قرار دارد.
هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا