موضوع مقاومت در اسلام از اندیشه جریانات افراطی جداست


موضوع مقاومت در اسلام از اندیشه جریانات افراطی جداست

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: موضوع مقاومت در اسلام باید به خوبی تبیین و بحث مقاومت در اسلام از اندیشه و رفتار جریانات افراطی تفکیک شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی اهل بیت (ع) آیت الله رضا رمضانی در دیدار دبیرکل حزب وحدت مسلمانان پاکستان ضمن تایید حرکت مجلس وحدت مسلمانان بر مسیر تقریب و وحدت، ضرورت ایجاد اتحادیه علمای مسلمان در پاکستان را بسیار با اهمیت دانست و عنوان کرد: تفکر شیعه معتقد به دفاع از مظلوم در هر جای عالم است. بنابراین موضوع مقاومت در اسلام باید به خوبی تبیین شود و بحث مقاومت در اسلام از اندیشه و رفتار جریانات افراطی تفکیک شود.

وی درباره اهمیت جهاد و مقاومت در اسلام گفت: در قرآن حدود ۴۰۰ آیه درباره موضوع جهاد وجود دارد؛ این مسئله بر اهمیت جهاد در اسلام اشاره دارد و مقاومت اسلامی در واقع همان رحمت اسلام است.

رمضانی حضور شیعیان را در پاکستان ظرفیتی عظیم برشمرد و به ضرورت طراحی برنامه های آموزشی برای سطوح مختلف جامعه اعم از نخبگان، علما، جوانان و عموم مردم اشاره کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) فعالیت های پژوهشی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد که ضرورت دارد منابع و برنامه های آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان تدوین شود.

وی با اشاره به جایگاه راهپیمایی اربعین اظهار داشت: ضرورت دارد تا از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین در معرفی جریان مقاومت و مقابله با استکبار استفاده کرد.

حجت الاسلام راجه ناصر عباس دبیرکل حزب وحدت مسلمانان پاکستان گفت: در زمان حیات شهید عارف حسینی، حرکت شیعیان پاکستان در اوج بود اما پس از شهادت ایشان، شرایط تغییر کرد و علما به حاشیه رفتند. به همین دلیل با تأسیس مجلس وحدت مسلمانان تلاش شد تا علما را در کنار یکدیگر نگه داریم.

وی با ارائه توضیحاتی درباره اصول حاکم و فعالیت های حزب وحدت مسلمانان پاکستان اظهار داشت: تفکر حاکم بر مجلس وحدت مسلمانان پاکستان، تفکر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است. یکی از اهداف ما کمک کردن به مستضعفان اعم از شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان مثل سیک ها و مسیحی هاست. روابط ما با برادران اهل سنت روابط بسیار خوبی است چرا که یکی از آرمان های اصلی ما ایجاد وحدت میان شیعه و سنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی