ممنوعیت استفاده از حجاب به طور رسمی در ازبکستان لغو شد


ممنوعیت استفاده از حجاب به طور رسمی در ازبکستان لغو شد

رئیس جمهوری ازبکستان با تصویب قانون جدید به طور رسمی استفاده از حجاب در مکان های عمومی را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان نسخه جدید قانون «آزادی عقاید و تشکل های مذهبی» را امضا کرده است. این نسخه جدید قانون شرایط مساعدی برای تضمین آزادی وجدان را برای همگان فراهم می کند.

این قانون جدید ممنوعیت پوشش لباس مذهبی از جمله حجاب در اماکن عمومی را مستثنی می کند. زیرا تعریف قانونی از مفهوم «لباس مذهبی» در قانون کنونی وجود ندارد.

در این قانون آمده است: الزامات مربوط به لباس های کارکنان و کارگران در اداره های دولتی و موسسه های دولتی از طریق تصمیمات داخلی سازماندهی می شود.

براساس این قانون جدید، تدابیر و مراحل ثبت و پایان فعالیت سازمان های مذهبی آسان شده است. این قانون تعداد شهروندان مورد نیاز به تاسیس سازمان های دینی محلی از جمله مساجد و مکان های عبادتی برای فرقه های دیگر را به مقدار نصف کاهش داده است.

درحال حاضر، پس از تصویب این قانون، هنگام تاسیس یک سازمان مذهبی محلی باید دستکم 50 شهروند که به سن 18 سال رسیدند، این درخواست را امضا کنند. تعداد اسناد مورد نیاز برای ثبت نام کاهش یافته است. همچنین مدت زمان بررسی از سه ماه به یک ماه تقلیل یافته است. این قانون جدید وضعیت حرفه ای آموزش دینی و مذهبی را به رسمیت شناخته است.

این قانون به شهروندان ازبک اجازه می دهد تا در موسسه های آموزش دینی و مذهبی پس از آموزش در دوره متوسطه عمومی و متوسطه تخصصی یا آموزش حرفه ای تحصیل کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس