بیش از 12 میلیارد ریال زکات در سروآباد جمع‌آوری شد


بیش از 12 میلیارد ریال زکات در سروآباد جمع‌آوری شد

سنندج- ایرنا- رییس شورای زکات شهرستان سروآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 12 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی روز چهارشنبه در دومین جلسه زکات شهرستان سروآباد اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده از محل زکات فطریه، کفاره و مال التجاره بوده است.

وی افزود: میزان تعهد جمع آوری زکات در سال جاری برای دبیرخانه زکات شهرستان سروآباد ۳۹ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۲ درصد آن تحقق یافته است.

امام جمعه سروآباد زکات را وسیله برقراری عدل و عدالت در جامعه دانست و گفت: در قرآن کریم ۳۳ مرتبه بحث زکات مطرح شده است که بیانگر اهمیت آن در جامعه اسلامی است لذا پرداخت زکات وظیفه ای دینی و شرعی است.

وی یادآور شد: پرداخت زکات باعث بیمه شدن مال و اموال می شود و خیر و برکت در زندگی انسان مسلمان بوجود می آورد و پرداخت نکردن آن موجب نابودی ثروت و دارایی انسان مسلمان و گمراه شدن وی می شود.

رییس کمیته امداد امام (ره) شهرستان سروآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: میزان تعهد شهرستان برای جمع آوری زکات در سال گذشته ۳۲ میلیارد ریال بود که در پایان سال ۳۰ میلیارد ریال جمع آوری شد و شاهد تحقق ۹۴ درصدی زکات در این شهرستان بودیم.

کوهسار قاضی زاده افزود: در طول سه ماهه اول سالجاری ۱۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال زکات در شهرستان سروآباد جمع آوری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد:‌ بیشترین زکات جمع آوری شده در سالجاری مربوط به زکات فطریه ماه مبارک رمضان است ولی بیشترین زکات جمع آوری شده سال گذشته مربوط به زکات مال التجاره بود.

وی یادآور شد:‌ در شهرستان سروآباد پنج مْبلغ کار جمع آوری زکات را برعهده دارند و مرکز خرید گندم شهرستان و چهار مرکز دیگر در راستای جمع آوری زکات تعیین شده اند.

قاضی زاده گفت: در روستاها نیز دهیاران و شوراهای اسلامی و امامان جمعه در امر جمع آوری زکات به کمیته امداد امام (ره) کمک می کنند و وضعیت شهرستان سروآباد در بین ۱۰ شهرستان استان کردستان در امر جمع آوری زکات بسیار خوب و در رتبه سوم قرار دارد.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای شورای زکات شهرستان سروآباد به بیان مهمترین دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند. بیش از ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۵۲ هزار نفری شهرستان سروآباد زیرپوشش خدمات و حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیت ۵۲ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط