ضریب نفوذ 54.2 درصدی اینترنت در زنجان


ضریب نفوذ 54.2 درصدی اینترنت در زنجان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس آمار، برخورداری خانواده‌ها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضریب نفوذ اینترنت نیز 54.2 درصد بود.

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح آمارگیری از کاربران اینترنت در خانواده‌های کشور دو بار در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ به اجرا درآمد. این طرح در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ با عنوان طرح «آمارگیری برخورداری خانواده‌ها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات» اجرا شد.

وی افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۱۲ تیر تا ۱۰ مرداد امسال به صورت مراجعه حضوری اجرا می‌شود. تهیه آمار و اطلاعات مربوط به برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌جاری و محاسبه شاخص‌های ۲۳‌ گانه بین‌المللی مورد نظر (ITU اتحادیه مخابرات بین‌المللی) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است. محاسبه ضریب نفوذ اینترنت از مهم‌ترین شاخص‌ها بوده و بررسی جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی با استفاده از نتایج این طرح صورت می‌پذیرد.

این مسئول با اشاره به خلاصه‌ای از نتایج اجرای طرح آمارگیری برخورداری خانواده‌ها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به سال ۱۳۹۶، تصریح کرد: در سال ۹۶ استان زنجان دارای ۳۲۸ هزار و ۳۶ خانوار بوده که صد درصد خانوارها به تلویزیون و ۹۳.۷ درصد نیز به رادیو دسترسی داشتند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه میزان دسترسی خانوارهای استان زنجان به تلفن، رایانه و اینترنت به ترتیب ۹۹.۳، ۶۵ و ۶۴.۵ درصد بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۶ تعداد خانوارهای کل کشور ۲۴ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۲۸ خانوار بود که میانگین دسترسی خانوارهای کشور به تلویزیون و رادیو به ترتیب ۹۹.۶ و ۹۲.۷ درصد بود.

امینی با اشاره به آمار استفاده جمعیت ۶ ساله و بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، خاطرنشان کرد: طبق آمار سال ۹۶ جمعیت ۶ ساله و بیشتر استان ۹۵۲ هزار و ۸۶۵ نفر و کشور ۷۲ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۵۰ نفر بود. در سال ۹۶ از میان جمعیت ۶ ساله و بیشتر استان ۸۱.۳ درصد کاربر تلفن همراه و ۴۲.۴ درصد کاربر رایانه بوده و ضریب نفوذ اینترنت نیز ۵۴.۲ درصد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق