گلستان میزبان 2 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود


گلستان میزبان 2 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

گرگان - ایرنا - معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای گلستان گفت که مردم این استان در سالروز شهادت و سوگواری امام جواد (ع) میزبان 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سپاه نینوا، احسان صادقی اظهار داشت: پیکر پاک این ۲ شهید روز شنبه وارد گلستان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده و سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

وی یادآور شد: دومین شهید خوشنام نیز ۲۴ ساله است که سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهار در منطقه عملیاتی پنجوین به فیض شهادت نائل آمد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای گلستان گفت: مراسم استقبال از پیکر این شهیدان خوشنام روز شنبه ۱۹ تیر ماه بعد از نماز ظهر و عصر از محل میدان بسیج تا در اصلی سپاه نینوا گلستان برگزار خواهد شد.

صادقی فزود: مراسم وداع با پیکر این شهیدان شامگاه همان روز همزمان با نماز مغرب و عشاء در صحن مصلی نماز جمعه شهر دلند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم تشییع این ۲ شهید گمنام روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ساعت ۱۰ صبح از جلوی بانک ملی به سمت محل خاکسپاری در صحن مصلی شهر دلند برگزار خواهد شد.

هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه استان گلستان مدفون است و برای ۳۱ نقطه یادمان ساخته شده که سه یادمان سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

ساخت ۱۸ یادمان شهدای دفاع مقدس استان در مرحله تدوین، تامین مقدمات اولیه، ساخت و تکمیل است.

۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقود الاثر و جاویدالاثر هستند.

مطابق داده های دستگاه های مرتبط درگلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و ۱۴۰ شهید گمنام نیز در گلستان آرام گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس