تفریحات تابستانی در خانه


تفریحات تابستانی در خانه

تابستان، یک فرصت مناسب است تا کار‌هایی را که همیشه دوست داشتید انجام دهید شروع کنید. البته پیدا کردن یک سرگرمی جدید، همیشه آسان نیست. اما اگر موفق شوید، زندگی خیلی لذت‌بخش می‌شود! در ادامه شما را با چند نمونه از تفریحات تابستانی در خانه آشنا می‌کنیم.

تابستان برای کودکان و نوجوانان، به معنای تعطیلات است! پس باید در آن خوش بگذرانند!
بیشتر ما با تفریحات تابستانی بیرون از خانه آشنا هستیم. اما اگر فرصت بیرون رفتن نداشته باشیم، چه؟ داشتن تفریحات تابستانی در خانه کمک می‌کند که روزهای بلند تابستان را هدر ندهیم و هم‌چنین در خانه، کسل و بی‌حوصله نشویم.

تفریحات تابستانی در خانه

بیشتر بخوانید: کلاس تقویتی تابستان، کدوم بچه‌ای زیر بار میره؟

در این مقاله می‌خوانید:

تفریحات تابستانی در خانه کمک می‌کند که روزهای بلند تابستان را هدر ندهیم و هم‌چنین در خانه، کسل و بی‌حوصله نشویم.
تفریحات تابستانی در خانه لیست کارهای تابستانی سرگرمی تابستانه برای نوجوانان

تفریحات تابستانی در خانه

در ادامه چند نمونه از تفریحات تابستانه در خانه را به شما معرفی می‌کنیم:

جواهرات مصنوعی خودتان را درست کنید

یکی از بهترین تفریحات تابستانی در خانه، انجام کارهایی است که باعث می‌شوند خلاق بمانید. هنر و کاردستی، جز سرگرمی‌های معروف تابستان محسوب می‌شوند.
با خرید چند منجوق و مروارید مصنوعی یا نخ‌های اضافی کاموا می‌توانید با کم‌ترین هزینه برای خود دست‌بند و گردن‌بند درست کنید و حتی آن‌ها را به دوستان خود نیز هدیه دهید.

لباس‌های قدیمی خود را به لباس‌های نو و قابل استفاده تبدیل کنید

یکی از بهترین تفریحات تابستانی در خانه، انجام کارهایی است که باعث می‌شوند خلاق بمانید.

یک نخ و سوزن و قیچی بردارید و لباس‌های کهنه و قدیمی خود را از نو بیارایید. حتماً لازم نیست خیاطی بلد باشید! می‌توانید فقط برش‌های ساده بزنید و از ویدئوهای آموزشی اینترنت استفاده کنید.
در نهایت، لباس‌های جدیدی دارید که مطابق سلیقه و دست‌رنج خودتان هستند و همین باعث می‌شود استایل شما، خاص‌تر به نظر برسد.

نوشیدنی‌های خانگی درست کنید

با کمک هم دستورالعمل آب‌میوه‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را از اینترنت پیدا کنید و دست به کار شوید. با این کار هم کلی خوش می‌گذرانید و هم چند نوشیدنی خوشمزه و خنک، نوش جان می‌کنید.

تفریحات تابستانی در خانه

بیشتر بخوانید: نحوه‌ی رفتار با کودک، روزهای آخر تابستان

بازی‌های فکری و ویدئویی انجام دهید

یکی از پرطرفدارترین تفریحات تابستانی در خانه، به خصوص برای کودکان و نوجوانان، بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی است.

یکی از پرطرفدارترین تفریحات تابستانی در خانه، به خصوص برای کودکان و نوجوانان، بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی است. اما زیاده‌روی در آن‌ها ممکن است برای چشم‌ ضرر داشته باشد.
پس توصیه می‌کنیم بازی‌های فکری را هم به میدان بیاورید! و کودک خود را با ابزارهای مختلف به بازی کردن تشویق کنید. این کار 2 فایده دارد:

حوصله‌ی کسی سر نمی‌رود. یادگیری همراه با بازی صورت می‌گیرد که تاثیرگذارتر است.

علاوه بر این، می‌توانید با اعضای خانواده کنار هم جمع شوید و بازی‌های ساده و خانگی انجام دهید. مثل:

پانتومیم 20 سوالی گل یا پوچ منچ مارپله

حیوان خانگی بگیرید

داشتن حیوانات خانگی مثل سگ و گربه یا حتی یک تنگ پر از ماهی، شما را به شدت مشغول می‌کند و سرگرمی بسیار خوبی برای تابستان محسوب می‌شود. به علاوه حیوان خانگی شما می‌تواند مثل یک دوست، یار و همدم شما باشد.

تفریحات تابستانی در خانه

بیشتر بخوانید: اوقات فراغت کودکان، شش پیشنهاد هیجان‌انگیز برای تابستان

لیست کارهای تابستانی

تفریحات تابستانی در خانه، فقط به مواردی که گفتیم ختم نمی‌شود و لیست بلندتری دارد:

گل و گیاه بکارید

این کار را می‌توانید در باغچه‌ی حیاط یا گلدون‌های خود انجام دهید و از این طریق، از آب و هوای خوب تابستان استفاده کنید. البته شروع باغبانی ممکن است کمی سخت باشد. اما این همیشه خوب است که خودتان را به چالش بکشید و کارهای مختلف را امتحان کنید.
کاشتن گل و گیاه باعث می‌شود:

با کاشتن گل و گیاه، از آب و هوای خوب تابستان استفاده کنید.
حس مسئولیت‌پذیری را در خود تقویت کنید. حیاط یا بالکن خانه‌ی خود را زیباتر کنید. از نظر روحی، حس بهتری داشته باشید. با کاشتن محصولاتی مثل میوه و سبزی، بخشی از نیازهای خود را تامین کنید.

اگر حیاط دارید، در حیاط خانه خود فوتبال یا بدمینتون بازی کنید

تابستان که مناسب‌ترین فصل برای بازی‌های دسته‌جمعی است.

در هیچ فصلی نمی‌شود از ورزش‌های گروهی صرف نظر کرد، چه برسد به تابستان که مناسب‌ترین فصل برای بازی‌های دسته‌جمعی است. البته پیشنهاد می‌کنیم حتماً چند بطری آب یخ با خودتان داشته باشید تا موقع بازی کردن گرما‌زده نشوید.

خاطرات روزانه خود را بنویسید

خاطره‌نویسی، بهترین راه ارتباط با خود است. هم‌چنین باعث می‌شود ایده‌های جدیدی به فکرتان برسد و دیگر روی دل‌تان احساس سنگینی نکنید. البته می‌توانید به جای خاطره، هر چیزی که خواستید بنویسید و به طور کلی، خودتان را خالی کنید.

تفریحات تابستانی در خانه

مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن نیز مثل نوشتن، روشی است که به کمک آن می‌توانید مدتی با خود وقت بگذرانید و خودتان را بهتر بشناسید. مخصوصاً شب قبل از خواب، انجام مدیتیشن باعث می‌شود با آرامش بیشتری بخوابید و برای روزهای طولانی تابستان، انرژی بیشتری داشته باشید.
ممکن است فکر کنید مدیتیشن کردن که تفریح محسوب نمی‌شود! حتی اگر این‌طور باشد، خود شما می‌توانید آن را به تفریح تبدیل کنید. مثلاً می‌توانید:

انجام مدیتیشن باعث می‌شود با آرامش بیشتری بخوابید و برای روزهای طولانی تابستان، انرژی بیشتری داشته باشید.
دنبال موسیقی مناسب بگردید. برای خود برنامه بریزید. مدیتیشن‌های مختلف را امتحان کنید. با یکی از دوستان‌تان تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: تعطیلات تابستان را چگونه بگذرانیم؟

سرگرمی تابستانه برای نوجوانان

تا اینجا، به طور کلی، چند نمونه از تفریحات تابستانی در خانه را به شما معرفی کردیم. اما الآن می‌‌خواهیم بدانیم که سرگرمی‌های تابستانه برای نوجوانان کدامند؟

عکاسی کنید

تابستان، بهترین زمان برای عکاسی کردن است!

تابستان، بهترین زمان برای عکاسی کردن است! هر عکسی با نور طلایی خورشید و درخت‌های سرسبز این فصل زیبا می‌شود. بنابراین از این روزها برای یاد گرفتن هنر عکاسی یا آرشیو کردن خاطرات تابستانی خود استفاده کنید.

کوهنوردی کنید

می‌توانید با گروه‌های کوهنوردی مختلف، در دل کوه‌های زیبا و سرسبز تابستان، ماجراجویی کنید.

بهار و تابستان، هر دو، بهترین فصول برای کوهنوردی هستند. کوهنوردی، بهترین راه برای رجوع به خود و جهان پیرامون‌تان است و حتی اگر دوستان‌تان مثل شما زبر و زرنگ نیستند، می‌توانید با گروه‌های کوهنوردی مختلف، در دل کوه‌های زیبا و سرسبز تابستان، ماجراجویی کنید.

جاهای جدید شهر خود را کشف کنید

روزهای بلند تابستان، فرصت خوبی را برای گشت و گذارهای طولانی در شهر فراهم می‌کنند که می‌توانید از آن‌ نهایت استفاده را ببرید. حتی مطالعات ذهنی نشان می‌دهند که گشت و گذار و کشف مکان‌های جدید باعث می‌شود حس و حال بهتری داشته باشید.

تفریحات تابستانی در خانه

بیشتر بخوانید: تفریحات کودک در تابستان، صد ایده جالب

جمع‌بندی

تفریحات تابستانی در خانه از کاردستی و هنر گرفته تا بازی‌های دسته‌جمعی و خانگی را شامل می‌شود. فرقی هم ندارد که کدام را انتخاب کنید. مهم این است که روزهای بلند تابستان را هدر ندهید و با کسانی که دوست‌شان دارید، خاطرات خوب بسازید.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!