تاغ‌کاری در بیابان‌های کهک گرمسار


تاغ‌کاری در بیابان‌های کهک گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از اتمام پروژه 200 هکتار نهال‌کاری در اراضی بیابانی منطقه کهک شهرستان گرمسار خبر داد.

اسماعیل عرب معصومی در تشریح اقدامات صورت‌ گرفته به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی در شهرستان گرمسار اظهار کرد: 21 هزارهکتار بیابان در شهرستان گرمسار وجود دارد که کانون‌های بحرانی نیز طبیعتاً در دل همین مناطق بیابانی شهرستانی واقع شده‌اند .

وی افزود: در سال‌های اخیر پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی از قبیل نهال‌کاری، مدیریت چرا، حفاظت و قرق در این شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بیان کرد: از زمانی که عملیات بیابان‌زدایی در شهرستان آغاز شد، تاکنون حدود ۱۰ هزار هکتار نهال‌کاری در اراضی بیابانی صورت گرفته است .

وی تصریح کرد:۳ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات بیابان‌زدایی در قالب پروژه‌های نهال‌کاری به مساحت ۲00 هکتار، به این شهرستان اختصاص یافت.

عرب معصومی با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی شهرستان به منظور جلوگیری از بروز گرد و غبار در این شهرستان بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه در حال حاضر گونه‌های بیابانی تاغ، قره داغ و آتریپلکس که مقاوم به خشکی هستند در پروژه بیابان‌زدایی شهرستان کشت می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت