توجه به مطالعه با وجود فضای مجازی یک ضرورت مضاعف است


توجه به مطالعه با وجود فضای مجازی یک ضرورت مضاعف است

سمنان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در گذشته پرداختن به سرانه مطالعه ضرورت بود، اکنون با وجود فضای مجازی یک ضرورت مضاعف تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز پنجشنبه در بازدید از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان ابراز داشت: فضای مجازی به واسطه مخاطبان زیاد به ویژه نوجوانان، تیغ دولبه‌ای است که هم می‌تواند فرصت‌های ارزشمند برای کمک به توسعه کتابخوانی در کشور ایجاد کند و هم منجر به مغفول ماندن یا مرگ کتاب شود.

وی بیان کرد: سرانه مطالعه درکشور ۱.۵ ساعت و در استان سمنان ۱.۸ ساعت در هفته و بیش از میانگین کشوری است.
صالحی گفت: سرانه کتابخوانی در استان سمنان بیش از میانگین کشوری است با این حال این آمار با میزان مطلوب فاصله زیادی دارد.
وی تاکید کرد: لازم است مساله کتاب و کتابخوانی جدی‌تر پیگیری شود و استان‌هایی مانند سمنان که زمینه فرهنگ مطالعه قوی‌تری دارند در صورت تلاش بیشتر می‌توانند در کشور تاثیرگذار باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کتابخوانی نه تنها دانش را افزایش می‌دهد بلکه سلامت روح و فکر و رفتار افراد را نیز تحت تاثیر مثبت قرار می‌دهد، گفت: جامعه سالم و توسعه یافته به کتاب نیاز دارد.
وی ادامه داد: از اثرات کتابخوانی، افزایش عمق حافظه و تفکر است و انسانی که عمیق نباشد، در تفکر و خلاقیت و حافظه از دیگران عقب‌تر است.
وی ابراز داشت: پیش از این ۵۰ باشگاه کتابخوانی در استان سمنان وجود داشت اما اکنون با توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیش از ۲ هزار باشگاه کتابخوانی در استان وجود دارد و ۲۵ هزار دانش‌آموز در این باشگاه‌ها عضویت دارند.
وی کارت‌های هوشمند کتاب و کتابخوانی را طرحی موثر دانست و گفت: استفاده از این کارت‌ها توسط دانش‌آموزان، گزارش دقیق از کیفیت و کمیت مطالعه را در اختیار آنها و خانواده‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند با ارزیابی، سطح مطالعه دانش‌آموز را ارتقا دهند.

دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، افتتاح یک باب کتابخانه در شهرستان مهدیشهر، افتتاح و بازدید از نمایشگاه نقاشی آثار مرتبط با زندگی آیت‌الله العظمی فقید حسینی شاهرودی در نگارخانه زرآب شاهرود و حضور در پیش‌کنگره همایش ملی آیت‌الله حسینی شاهرودی در شاهرود، برنامه های سفر یکروزه صالحی به استان سمنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت