مسکو: اعتماد بین مخالفان و دولت سوریه پایین است


مسکو: اعتماد بین مخالفان و دولت سوریه پایین است

شفقنا – الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه اعلام کرد: سطح پایین اعتماد بین دولت سوریه و معارضان سوری امکان یافتن راه حل قابل قبول را نمی دهد. به گزارش شفقنا از خبرگزاری تاس، لاورنتیف روز پنجشنبه در حاشیه شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان، به خبرنگاران گفت: سطح اعتماد بین دولت سوریه و […]

مسکو: اعتماد بین مخالفان و دولت سوریه پایین استمسکو: اعتماد بین مخالفان و دولت سوریه پایین است

شفقنا – الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه اعلام کرد: سطح پایین اعتماد بین دولت سوریه و معارضان سوری امکان یافتن راه حل قابل قبول را نمی دهد.

به گزارش شفقنا از خبرگزاری تاس، لاورنتیف روز پنجشنبه در حاشیه شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان، به خبرنگاران گفت: سطح اعتماد بین دولت سوریه و گروه های مخالف آن بسیار پایین است و این مساله امکان کسب توافق را فراهم نمی کند.

شانزدهمین نشست بین‌المللی روند آستانه در ادامه نشست‌های بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه، با حضور هیـأت‌های سوریه، معارضه، کشورهای ضامن روند آستانه شامل ایران، روسیه، ترکیه و کشورهای ناظر شامل عراق و لبنان، دیروز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز شده است و امروز نیز ادامه یافت.

لاورنتیف گفت: هیات روسیه امروز با معارضان سوری دیدار می کند. باید ببینیم آنها چه ایده هایی برای بهبودی اوضاع و افزایش سطح اعتماد بین گروه های معارض و دولت سوریه دارند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه گفت: کمک های انسانی به سوریه باید جامع باشد و بهبودی اوضاع انسانی در این کشور در اولویت اقدامات جامعه جهانی قرار گیرد.

وی افزود: ما تلاش می کنیم تا به بهبودی اوضاع انسانی سوریه کمک کنیم. این امر باید در اولویت اقدامات جامعه جهانی در مورد سوریه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، لاورنتیف با بیان اینکه این موضوع فقط به ارائه کمک های انسانی محدود نمی شود، اظهار کرد: کمک های انسانی و ارسال محموله های انساندوستانه فقط بخشی از مساعدت ها به سوریه است زیرا بخش عمده آن باید شامل اجرای طرح های مختلف دارای اهمیت حیاتی برای جامعه سوریه شود.

به گفته وی این طرح ها در عرصه بازسازی تصفیه خانه های اب و شبکه ابرسانی و برق و بیمارستان ها و مدارس می شود و این گونه طرح ها به کمک های مالی بزرگ جامعه جهانی نیاز دارد.

وی این را نیز گفت که نشست دوره‌ای آتی کمیته قانون اساسی سوریه ممکن است در تابستان جاری برگزار شود.

نشست بعدی مذاکرات آستانه در نورسلطان برگزار می شود

خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه به نقل از یک منبع آکاه به مذاکرات آستانه گفت که نشست بعدی سوریه در فرمت مذاکرات آستانه در ماه اکتبر در شهر نورسلطان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری این نشست به وضعیت اپیدمیولوژی و همه گیری کرونا بستگی دارد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر