شرکت‌های سیمانی به کمک خاموشی‌ها آمدند


شرکت‌های سیمانی به کمک خاموشی‌ها آمدند

درجهت رفع خاموشی بخش خانگی مصرف برق شرکت‌های سیمان استان بوشهر 90 درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه‌های سیمان به عنوان مشترکان دیماندی و با مصرف برق بالا هستند که کاهش ۹۰ درصدی برق آنها اقدامی مهم در راستای تامین برق هم‌استانی‌ها به شمار می‌رود.

غلامرضا حشمتی بیان کرد: پیش از این نیز در تعامل صورت گرفته با بخش‌های مختلف صنعت در استان بوشهر زمینه برای کاهش مصرف آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: اولویت شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر همواره حمایت از تولید با تامین برق پایدار است اما وقوع شرایطی خاص به دلیل نبود تعادل بین تولید و مصرف و کمبود ۱۲ هزار مگاوات تولید برق در کشور شرایطی ایجاد کرده تا از ظرفیت بخش صنعت برای تامین برق پایدار مشترکان خانگی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: مکمل همه این‌ها مصرف بهینه است و با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر افزایش دمای استان طی روزهای آینده، مشترکان باید این در چند هفته فرارو با جدیت تمام نسبت به کاهش مصرف اهتمام جدی داشته باشند.

حشمتی تصریح کرد: برای کاهش مصرف نیاز است دستگاه‌های غیر ضروری نظیر کولرهای اضافی، لامپ های اضافی را خاموش و دستگاه‌های برقی پرمصرف مانند اتو و ماشین‌های لباسشویی و جارو برقی را به صورت حداقلی و در ساعت‌های غیرپیک (اوایل روز و اواخر شب) مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: با مجموع اقدامات انجام شده در زمینه محدودیت صنایع و احساس مسئولیت بیشتر مشترکان محترم خانگی و تجاری بدون شک شاهد حذف خاموشی های برنامه ریزی شده بخش خانگی و زمینه مناسب برای عبور موفق از پیک بار تابستان نیز فراهم خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز در این نشست بر کاهش ۹۰ درصدی برق کارخانه‌های سیمان استان برای جبران کمبود برق استان و کاهش خاموشی‌های منازل مسکونی تاکید کرد.

مهرداد ستوده با تاکید بر لزوم تامین برق مردم استان بوشهر در هر شرایطی یادآور شد: نباید مردم از کمبود برق در فشار باشند و ضرورت دارد به هر طریق ممکن، برق مردم تامین و خاموشی‌ها پایان یابد.

وی عنوان کرد: مقرر شد که برق تمام کارخانه‌های سیمان استان به ۱۰ درصد شرایط عادی برسد تا شرکت توزیع بتواند نسبت به تامین برق شهروندان اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در شرایط اضطراری فعلی و تا عادی شدن وضعیت برق، به‌طور تقریبی برق مصرفی کارخانه‌های سیمان استان به صفر باید برسد تا بتوانیم فشار کمتری به بخش مسکونی شاهد باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر