افسانه های عجیبی که مشخص شد حقیقت داشتند!


افسانه های عجیبی که مشخص شد حقیقت داشتند!

افسانه هایی هستند که پس از مدتی مشخص شده که حقیقی بوده اند

افسانه هایی هستند که پس از مدتی مشخص شده که حقیقی بوده اند

باورنکردنی های عجیب که حقیقتشان ثابت شد

بزرگترها و اجداد آدم‌ها در گوشه و کنار جهان همیشه داستان‌هایی را برای بچه‌ها و نوادگان خود تعریف می‌کنند، داستانهایی افسانه‌ای که با عقل و منطق جور در نمی‌آید، اما برخی از این داستان‌های افسانه‌وار، حقیقت بوده و صحت آن اثبات شده‌است.

در این گزارش به برخی از آنها می‌پردازیم؛

داستان تونل‌های زیر زمینی شهری در مکزیک

پیرمردها و پیرزن‌های شهر پویبلا در مکزیک داستان‌هایی از تونل‌های سری که در زیر خیابان‌های شهر ساخته شده بودند و در طول انقلاب از آن برای جا به جایی از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده میشد را برای بچه‌هایشان تعریف می‌کردند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، حقیقت این قصه‌های به ظاهر خیالی، به اثبات رسید. اسرار شهر پویبلا برملا شد و مجموعه تونل‌های زیرزمینی در زیر شهر کشف شد که قدمت آن به ۵۰۰ سال پیش می‌رسید.

نخستین بار کاشفان تصور کردند که این تونل‌ها در واقع سیستم آبی پیچیده هستند، اما با حفاری‌های بیشتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این تونل‌ها در قرن شانزدهم برای سفرهای محرمانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

خاک کلیسا

برخی از ایرلندی‌ها معتقد بودند که خاک کلیسای محله‌شان در بوهو ایرلند بیماران را درمان می‌کند. در سال ۲۰۱۸ میلادی صحت این ادعا اثبات شد؛ دکتر گری‌کوین دانشمند معروف میکروبیولوژیست، تیره‌ای از میکروارگانیسمها به نام Streptomyces را در خاک کلیسا یافت، این موجودات ریز در ساخت آنتی‌بیوتیک‌ها کاربرد دارد.

به نظر می رسد که میکروارگانیسم های یافت شده توسط دکتر کوین می‌توانند سه عامل بیماری‌زای نخست را که توسط سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده و به عنوان تهدیدی بزرگ برای بشریت شناسایی شده، از بین ببرند.

جزیره‌ای که در چشم برهم زدنی محو شد

بنا به افسانه‌ها، رورایمینو با کاشتن درخت قلقاس که موج ویرانی را به جزیره جذب می‌کرد، انتقام همسرش را گرفت و جزیره را غرق کرد.

بنا بر این افسانه هشت موج بزرگ به جزیره اصابت و آن را غرق کردند. با این وجود حقیقت ماجرا این است که دلیل محو شدن جزیره از صحنه روزگار وقوع یک زلزله زیر آبها بود. زلزله این منطقه‌ی کم‌جان را که جزیره روی آن واقع شده بود لرزاند و فرونشست بزرگ زمین در زیر آب رخ داد.زلزله باعث سونامی شد و به گفته شاهدان عینی موج سونامی باعث ویرانی گردید.

ولگای سیاه

در دهه شصت و هفتاد قرن پیش در کشور لهستان افسانه ولگای‌سیاه رواج یافت، براساس این افسانه خون آشام‌ها در لیموزین‌های لوکس سیاه و شیک مردم به خصوص بچه‌ها را می‌دزدیدند.

به زودی این افسانه به سایر کشورهای اروپای شرقی مانند روسیه، بلاروس، اوکراین، و مغولستان منتقل شد.

معلوم شد که این شایعات درست بوده و آدم‌رباها با هدف دزدیدن اعضای بدن انسان به آدم ربایی با ولگای سیاه مبادرت می‌کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند