در فوتبال پایه بانوان به شدت ضعف داریم


در فوتبال پایه بانوان به شدت ضعف داریم

رئیس دپارتمان فدراسیون فوتبال گفت: باید نسلی از مربیان بانوان را تربیت کنیم که بتوانند دختران شایسته و توانمندی را تحویل تیم‌های باشگاهی و ملی بدهند.

نیما نکسیا در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: در فضای آموزش بانوان نیاز به حرکت نو و نوآوری داریم به ویژه در بخش بدنسازی و فوتبال ساحلی تا با تلاشی جدید بتوانیم به اهداف عالیه ای که در نظر داریم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در بحث آموزش باید حساسیت بیشتری به خرج بدهیم و مدرسینی برای بانوان انتخاب کنیم که از سختگیری بیشتری برخوردار هستند، باید نسلی از مربیان بانوان را تربیت کنیم که بتوانند دختران شایسته و توانمندی را تحویل تیم‌های باشگاهی و ملی بدهند.

وی ادامه داد: در این راستا نگاه میان مدتی داریم، به دنبال این هستیم که اول اهداف کوتاه‌مدت را پی ریزی کنیم و بعد در میان مدت به بهره‌برداری از اهداف کوتاه‌مدت برسیم و در ادامه بتوانیم به دراز مدت هم فکر کنیم.

رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه باید سطح نگرش برخی حوزه‌ها را کاملا تغییر دهیم، گفت: در فوتبال پایه بانوان به شدت ضعف داریم، در ساخت فوتبال پایه بانوان و پرورش استعدادهای پایه ضعیف هستیم، بیشتر دختران ما از سنین ۱۵ سال به بعد پس از آنکه خانواده‌های خود را متقاعد کردند شروع به فوتبال یا فوتسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سنین مباحث آناتومیکی، تاکتیکی و تکنیکی در آنها شکل گرفته‌است، بنابراین باید به سمت پرورش دختران در سنین پایه برویم، وقتی که دختری در سن پایه به سمت پایه فوتبال و فوتسال نرفته و بسیاری از تکنیک‌های ساده و رایج را نمی‌داند. در همین دورهای مربیگری می‌بینیم شرکت‌کننده در دوره B هنوز یک بغل پای ساده را نمی‌تواند، بزند و این اصلا خوب نیست.

نکیسا تصریح کرد: با توجه به نیازسنجی دوره‌های آموزشی که داشتیم از هیئت‌های فوتبال استان‌ها برنامه و تقویم ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ آنها را نیز خواسته‌ایم، در شورای راهبردی که در دپارتمان آموزش تشکیل شده تصمیم‌گیری خواهد شد چه کلاسی در کدام استان و توسط کدام مدرسان اجرایی شود.

وی در خصوص استفاده از مدرسان خارجی اضافه کرد: در کلاس‌های دانش افزایی از مدرسان خارجی استفاده خواهیم‌کرد، اما کلاس‌هایی که در سطوح مختلف فوتبال و فوتسال است از مدرسان داخلی که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم، همچنین قرار است مدرسین را بر اساس سطح تحصیلی، عملکرد و تعداد کلاس‌هایی که برگزار کرده‌اند و رضایتمندی هیئت‌ها دسته‌بندی کنیم.

رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال با اشاره به اهمیت مربیان آکادمی‌ها، گفت: بر اساس، اساسنامه و قانون باید هر دو سال یکبار دوره‌های هم اندیشی و ارتقای سطح مربیان برگزار کنیم که در دوره ‌های قبل به برگزاری دوره‌های D بسنده کرده بودند که در این زمینه هم تغییراتی خواهیم داشت و مربیانی که دوست دارند در سطح پایه کار کنند از مقطعی مسیر آنها عوض خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق