هشدار نخست وزیر پاکستان درباره موج چهارم کرونا


هشدار نخست وزیر پاکستان درباره موج چهارم کرونا

افزایش آمار کرونا باعث شد تا نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلوبزیونی، مشارکت مردم برای جلوگیری از آغاز موج چهارم را خواستار شود.

هشدار نخست وزیر پاکستان درباره موج چهارم کرونا
به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، از اسلام آباد، در پی افزایش آمار ابتلای روزانه ویروس کرونا در پاکستان، نخست وزیر این کشور نسبت به آغاز موج چهارم کرونا در این کشور هشدار داد.

سایت خبری "داون نیوز"، نوشت روند شیوع کرونا در پاکستان بار دیگر صعودی شده و این موضوع نگرانی شدید مقامات پاکستانی از آغاز پیک چهارم کرونا در این کشور را برانگیخته است.

به گفته منابع خبری در شبانه روز گذشته با شناسایی ۱۷۳۱ مبتلای جدید بیشترین آمار کرونای مربوط به ۳۴ روز گذشته به ثبت رسید، در این بازه زمانی همچنین درصد تست‌های مثبت روزانه کرونا در پاکستان نیز رکورد یک ماهه زد.

افزایش آمار کرونا باعث شد تا پس از اعلام هشدار از سوی مرکز مدیریت و مبارزه با کرونا در پاکستان، نخست وزیر این کشور نیز در گفتگوی تلوبزیونی، مشارکت مردم برای جلوگیری از آغاز موج چهارم را خواستار شود.

عمران خان گفت: روند افزایشی در موارد ویروس کرونا بار دیگر آغاز شده به همین دلیل مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک از روز‌های سخت کرونایی جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام عید سعید قربان اقدامات پیشگیرانه از کرونا اجتناب ناپذیر است، چرا که در صورت ادامه روند صعودی کرونا دولت برخلاف خواست خود، وادار به اعمال مجدد محدودیت‌ها خواهد شد.

وی با اشاره با شیوع گسترده ویروس کرونای دلتا در کشور‌های منطقه گفت: واکسیناسیون تنها راه ایمن سازی در مقابل ویروس جهش یافته است، به همین دلیل مردم باید در اولین فرصت برای واکسینه کردن خود اقدام کنند.
ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان