‌امام جمعه موقت یزد: خانواده‌ها بیشتر به فرهنگ مطالعه کتاب توجه کنند


‌امام جمعه موقت یزد: خانواده‌ها بیشتر به فرهنگ مطالعه کتاب توجه کنند

یزد- ایرنا- امام‌جمعه موقت شهر یزد گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موضوع مهمی است که باید خانواده‌ها بیش از گذشته به آن عنایت خاص داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد به ۱۸ تیرماه، سالروز وفات مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: باید خانواده‌ها مروج مطالعه و کتاب‌های این نویسنده باشند.

وی اظهارکرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان جزو موارد مهمی است که عنایت به آن نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی کشور دارد.

امام‌جمعه موقت یزد در ادامه به تشکیل شورای نگهبان هم اشاره کرد و گفت: تشکیل این نهاد با نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران موجب حفاظت از اسلامیت و جمهوریت نظام شد.

‌امام جمعه موقت یزد: خانواده‌ها بیشتر به فرهنگ مطالعه کتاب توجه کنند

محمدی بیان کرد: خدمات این شورا در ۴۲ سال گذشته در برگزاری انتخابات‌ متعدد در بخش‌های مختلف بر هیچ فردی پوشیده نیست و باید همواره قدردان ناظران باشیم.

وی همچنین به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد که یک پیوند مقدس آسمانی است و باید برای ترویج این امر مبارک در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

امام‌جمعه موقت یزد در ادامه به روز مالیات( ۱۶ تیرماه) به اهمیت پرداخت مالیات و نقش آن در عمران و آبادانی و اجرای طرح‌های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و همکاری همگان را با مسوولان مورد تاکید قرار داد.

محمدی، همچنین سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) را تسلیت گفت و به تفصیل به فضایل و مناقب این امام همام در گسترش معارف اسلامی و خدمت به مردم پرداخت .

قبل از شیوع کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ نمازجمعه در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد و با شیوع این ویروس برای مدتی وقفه‌ای برای اقامه نمازجمعه در برخی شهرها و روستاها پیش آمد در مناطقی که نمازجمعه اقامه نمی شود، ائمه جمعه از طریق فضای مجازی به ایراد خطبه می پردازند.

امروز نمازجمعه بنا بر اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در ۲۸ پایگاه در ۱۰ شهرستان اقامه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک