برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟


برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟

رسانه کلیک – با انتشار جدیدترین نسخه بتای iOS، بسیاری از کاربران در حال تجربه آن هستند اما به علت وجود مشکلات متعدد، برخی قصد بازگشت iOS 15 به iOS 14 را دارند.  استفاده از جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل آی‌او‌اس برای بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی امری لذت‌بخش است.  اما گاهی اوقات پیش می‌آید که […] نوشته برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار...

رسانه کلیک – با انتشار جدیدترین نسخه بتای iOS، بسیاری از کاربران در حال تجربه آن هستند اما به علت وجود مشکلات متعدد، برخی قصد بازگشت iOS 15 به iOS 14 را دارند.

استفاده از جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل آی‌او‌اس برای بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی امری لذت‌بخش است.

اما گاهی اوقات پیش می‌آید که نسخه بتای عرضه شده به علت دارا بودن برخی باگ‌های سیستمی نمی‌تواند نیازهای روزمره کاربر را به خوبی برطرف کند. اینجاست که فرد به دنبال راهی برای بازگشت به نسخه قبلی سیستم‌عامل نصب شده می‌گردد.

اگر شما هم فکر می‌کنید نسخه ۱۵ سیستم‌عامل آی‌او‌اس عملکرد مناسبی ندارد می‌توانید از طریق این آموزش به دنیای نسخه پایدار آی‌او‌اس ۱۴.۶ بازگردید.

ساده‌ترین راه برای استفاده از نسخه پایدار قبلی، پاک کردن پروفایل آی‌اواس ۱۵ بتا و انتظار برای انتشار یک نسخه جدیدتر است.

برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 کافیست به تنظیمات آیفون خود مراجعه کرده و در قسمت “General” گزینه “Profile Device Management” را انتخاب کنید. در این قسمت با لمس عنوان “Remove Profile” و ریستارت کردن دستگاه، گوشی شما به نسخه پایدار قبلی برمی‌گردد.

اما اگر قصد دارید بطور کامل نسخه سیستم‌عامل شما به ۱۴.۶ بازگردد اینکار فقط از طریق منوی ریکاوری و نصب مجدد سیستم‌عامل امکان‌پذیر است.

اولین چیزی که لازم است قرار دادن آیفون در حالت ریکاوری است. برای این کار ابتدا گوشی خود را به مک یا کامپیوتر خود متصل کنید. حال باید با توجه به مدل گوشی خود عملیات ورود به حالت ریکاوری را آغاز کنید:

برای آیفون ۸ به بالا: دکمه ولوم بالا را بزنید و رها کنید. سپس دکمه ولوم پایین را فشار داده و رها کنید. در نهایت دکمه پاور را نگه‌دارید تا صفحه ریکاوری برای شما به نمایش درآید.

برای آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و آیپاد تاچ نسل هفتم: دکمه ولوم پایین و پاور دستگاه را نگه‌دارید تا با صفحه ریکاوری مواجه شوید.

برای آیفون ۶اس و قدیمی‌تر: دکمه پاور و هوم دستگاه را فشار دهید و نگه‌دارید تا صفحه ریکاوری به نمایش درآید.

با انجام مراحل بالا یک علامت به شکل کابل متصل به کامپیوتر روی آیفون شما به نمایش درمی‌آید.

مراحل بازگشت iOS 15 به iOS 14

بعد از انجام پیش‌نیاز‌ فوق، در کامپیوتر یا مک هشداری مبنی بر آپدیت، بازگردانی و لغو ظاهر می‌شود. روی گزینه “Restore” کلیک کنید.

برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟در این مرحله از شما پرسیده می‌شود آیا مطمئن هستید می‌خواهید ادامه دهید؟ (در صورت پذیرش تمام اطلاعات روی گوشی شما پاک شده و آیفون به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد.) گزینه “Restore and Update” را انتخاب کنید.

برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟حال به شما اعلام می‌شود آیفون متصل شده به آی‌او‌اس ۱۴.۶ آپدیت خواهد شد. روی گزینه “Next” کلیک کنید.

برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟در این مرحله شما باید قوانین استفاده از سیستم‌عامل را بپذیرید بنابراین روی گزینه “Agree” کلیک کنید.

در این مرحله به شما اعلام می‌شود که کامپیوتر درحال دانلود سیستم‌عامل است. این عملیات می‌تواند با توجه به سرعت اینترنت و نوع سیستم شما کمی به طول انجامد.

برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟وقتی سیستم‌عامل دانلود شد پیامی برای شما ظاهر می‌شود مبنی بر اینکه فایل دانلود شده درحال نصب روی آیفون شما است.

در هنگام نصب ممکن است گوشی یک یا دوبار ریستارت شود. کابل را به هیچ عنوان جدا نکنید و اجازه دهید سیستم‌عامل کار خود را انجام دهد. وقتی عملیات نصب به پایان رسید پیامی برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد.

برای بازگشت iOS 15 به iOS 14 چکار کنیم؟حال شما می‌توانید کابل را از دستگاه جدا کرده و از جدیدترین نسخه پایدار سیستم‌عامل آی‌او‌اس بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

آیا با بازگشت iOS 15 به iOS 14 موافق هستید؟ شما از کدام نسخه آی‌او‌اس استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد