علت درگذشت فرهود جلالی کندلوسی چه بود؟ + بیوگرافی، عکس و فیلم


علت درگذشت فرهود جلالی کندلوسی  چه بود؟ + بیوگرافی، عکس و فیلم

فرهود جلالی کندلوسی خواننده، شاعر و نوازنده موسیقی ایران روز پنج شنبه هفدهم تیر بر اثر ایست قلبی در گذشت.

علت درگذشت فرهود جلالی کندلوسی  چه بود؟ + بیوگرافی، عکس و فیلم

به گزارش راهبرد معاصر، فرهود جلالی کندلوسی خواننده و نوازنده موسیقی ایران روز پنج شنبه در سفر به زادگاهش روستای کندلوس بر اثر ایست قلبی در گذشت. وی از هنرمندان و پژو هشگران با سابقه مازندران بود که نقش پررنگی در برجسته سازی آیین های مازندران طی دو دهه اخیر داشته است . مراسم خاکسپاری وی روز جمعه برگزار شد و پیکرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

علت در گذشت فرهود جلالی کندلوسی

روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهود جلالی کندلوسی فعال فرهنگی که نزدیک به سه دهه تلاش‌های اثرگذاری برای احیای فرهنگ بومی مازندران انجام داد و نقش پررنگی در برجسته‌سازی آیین‌های مازندران طی ۲ دهه اخیر داشت، بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ تیر در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

زنده‌یاد جلالی کندلوسی نوازنده و خواننده موسیقی مازندران بعدازظهر دیروز در سفر به زادگاهش روستای کندلوس بر اثر ایست قلبی درگذشت. این در حالی است که پیکر او امروز در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

جلالی کندلوسی شاعر، نوازنده لَلِه‌وا و خواننده موسیقی بومی مازندران بود و در دهه ۷۰ و ۸۰ با انتشار آلبوم‌های پارپیرار ۱، ۲، ۳ و ۴ که شامل شعرخوانی‌های محلی او بود نظر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی را به خود جلب کرد.

او علاوه بر چهارگانه پارپیرار که به ترتیب پارپیرار ۱ (۱۳۷۸)، ناری‌ناری‌کا (۱۳۸۰)، شیوَنگ (۱۳۸۲) و اسری نام داشتند، در سال ۱۳۸۳ آلبوم از کپاچین‌های البرز را نیز منتشر کرده بود.

پیام‌هایی برای درگذشت فرهود کندلوسی

معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت فرهود جلالی کندلوسی ـ نوازنده و خواننده موسیقی مازندران ـ را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، فرهود کندلوسی - نوازنده و خواننده موسیقی مازندران - که نقش مهمی در احیاء و برپایی جشن‌های سنتی و آیین‌های بومی مازندران داشت، در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری ارشاد در پیام تسلیت خود نوشته است: فرهود جلالی همواره برای فرهنگ و هنر و موسیقی بومی مازندران تلاش کرد، دانش خود را در علوم اجتماعی نیز با مطالعات در زمینه فرهنگ و موسیقی و آداب و سنن مازندران پیوند داد و به ثبت و معرفی موسیقی و فرهنگ بومی این منطقه خدمت کرد. چند دهه کوشش بی دریغ برای فرهنگ و میراث موسیقی بومی و حفظ اصالت‌های فرهنگی و آثاری که به یادگار گذاشته است بیانگر عشق و دلسوزی او به فرهنگ و هنر است.
درگذشت هنرمند گرانقدر و همکار عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانواده گرامی اش و همکاران تسلیت می‌گویم و برای آن زنده نام از درگاه خداوند علو درجات و برای خانواده و دوستانش سلامتی و صبر مسالت دارم.

همچنین در متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«مرحوم فرهود جلالی کندلوسی، پیشکسوت هنر مازندران و از همکاران خانواده بزرگ فرهنگ و هنر تن به مشیت الهی داد و به کاروان هنرمندان سفرکرده پیوست.

فرهود جلالی وجود گرانمایه‌اش از میراث ارزشمند فرهنگی-هنری خطه شمال کشور بود و عمری را با پنجه و نفس تأثیرگذارش، به معرفی ظرایف موسیقی بومی پرداخت؛ و در امر مدیریت فعالیت‌های فرهنگی هنری نیز تلاش فراوان نمود.

این فقدان تلخ را به جامعه هنری کشور و خاندان گرامی‌اش تسلیت گفته و آمرزش و غفران ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.»

بیوگرافی فرهود جلالی کندلوسی

علت درگذشت فرهود جلالی کندلوسی  چه بود؟ + بیوگرافی، عکس و فیلم

جلالی کندلوسی، شاعر، نوازنده لَلِه‌وا و خواننده موسیقی بومی مازندران بود و در دهه ۷۰ و ۸۰ با انتشار آلبوم‌های پارپیرار ۱، ۲، ۳ و ۴ که شامل شعرخوانی‌های محلی او بود، نظر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی را به خود جلب کرد. او علاوه بر چهارگانه پارپیرار که به ترتیب پارپیرار ۱ (۱۳۷۸)، ناری‌ناری‌کا (۱۳۸۰)، شیوَنگ (۱۳۸۲) و اسری نام داشتند، در سال ۱۳۸۳، آلبوم «از کپاچین‌های البرز» را نیز منتشر کرده بود.

جلالی کندلوسی که سال ۱۳۶۶ برای تحصیل در رشته علوم اجتماعی وارد دانشگاه تهران شد، از نخستین افرادی بود که پایان‌نامه دانشگاهی‌اش به مطالعات فرهنگ بومی مازندران اختصاص یافت. او سال ۱۳۷۱ پایان‌نامه‌اش را با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم دهکده کندلوس ارائه کرد.

علاقه او به فرهنگ بومی مازندران سبب شد تا سال ۱۳۷۶ همراه با برخی هنرمندان غرب استان، انجمن فرهنگی کجور را تشکیل دهد و اقدام به برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره، شعب شعر و نمایشگاه با موضوع فرهنگ و موسیقی مازندران کند.

شهرت این فعال فرهنگی علاوه بر انتشار آلبوم‌های او، به دلیل احیاء و برپایی جشن‌های سنتی و آیین‌های بومی مازندران در تهران و همچنین پیگیری‌های گسترده او برای برپایی مستمر همایش مازندرانی‌های مقیم تهران و تجمیع ظرفیت مازندرانی‌های ساکن پایتخت برای توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بود.

او سال ۱۳۸۲ با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی در تهران و همچنین تولید آثار مرتبط با فرهنگ و هنر مازندران موسسه فرهنگی هنری پارپیرار را تاسیس کرد که خروجی آن برپایی ده‌ها رویداد بزرگ فرهنگی و تولید و انتشار آثار فرهنگی مختلف بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان