عدم سخت‌گیری خانواده ها در امر ازدواج


عدم سخت‌گیری خانواده ها در امر ازدواج

کرمانشاه - آیت الله علما گفت: خانواده ها برای تعیین مهریه به اسناد و الگوهای اسلامی رجوع کنند زیرا تجربه نشان داده است که هرگز مهریه بالا خوشبختی به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن اول ذی الحجه؛ سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا (س)، نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره برگزار کرد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این نشست خبری گفت: یکی از مقدس ترین سنت ها و پیوندها در دین مبین اسلام ازدواج است و اسلام اهمیت بسیار بالایی به این سنت داده و جایگاه خاصی برای آن تعریف نموده است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با این وجود در این سال ها به عینه شاهدیم که با توجه به شرایطی که خانواده های پسر و دختر برای ازدواج در نظر می گیرند، آمار ازدواج ها کاهش یافته است بنابراین از خانواده ها می خواهیم که در این امر مقدس سخت گیری های بی مورد را کنار بگذارند.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهترین و کاملترین نماد و الگو برای خانواده هایی که می خواهند فرزندان آنها ازدواج کنند، زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهر (س) است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختی زوج ها در جهیزیه و یا مراسم عروسی و جشن پرهزینه نیست، بلکه این سادگی است که زمینه اعتماد و عشق بین طرفین را رقم می زند بنابراین از خانواده ها درخواست داریم که در ازدواج ها تجملات و هم چشمی ها را کنار بگذارند.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: رسول خدا (ص) در بحث ازدواج حدیث بسیار معروفی دارند، ایشان می فرمایند که دو سوم دین انسان با ازدواج کامل می شود که این حدیث بسیار قابل تامل برای همه خانواده هاست.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بنابراین شایسته است که به عنوان یک مسلمان و پیرو قرآن و رسول اکرم (ص) در امر ازدواج جوانان همه وارد میدان شویم و مشکلات پیش روی ازدواج را برطرف کنیم تا ان شاء الله شاهد پیوندهای مقدس آسمانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: یکی از معضلات امروز در بحث ازدواج همین مهریه های بسیار بالاست، خانواده ها برای تعیین مهریه به اسناد و الگوهای اسلامی رجوع کنند زیرا تجربه نشان داده است که هرگز مهریه بالا خوشبختی به دنبال نخواهد داشت.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با نگاهی به ازدواج های گذشته پدران و مادران خود و... که با مهریه های بسیار پایین صورت می گرفت به عینه می بینیم که بین آنها یک پیوند محبت آمیز حاکم بود و مساله ای به نام مهریه و... در این میان هرگز مطرح نبود./1400/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!