کتاب «دلبر شیرین‌زوان» درباره استاد «علی لیمویی» شاعر کرمانشاهی چاپ شد


کتاب «دلبر شیرین‌زوان» درباره استاد «علی لیمویی» شاعر کرمانشاهی چاپ شد

کرمانشاه- ایرنا- کتاب «دلبر شیرین زوان(دلبر شیرین زبان)» ویژه‌ استاد شاعر «علی لیمویی» متخلص به ثابت کرمانشاهی به قلم «حجت‌اله مولایی فر» توسط انتشارات سرانه چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاد لیمویی که سال ۱۳۱۶ در کرمانشاه متولد شد، بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در اداره ثبت اسناد و املاک استخدام و در سال ۱۳۷۴ بازنشسته شد؛ وی از جوانی با ذوق و استعدادی که داشت سرایش شعر در قالب‌های گوناگون قصیده، غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی را با ۲ زبان کردی کرمانشاهی و فارسی کرمانشاهی آغاز کرد.

استاد لیمویی که هم‌اکنون در سن ۸۴ سالگی و به دلیل سکته مغزی یک سالی است خانه‌نشین شده است، یکی از فعالان ادبیات بومی کرمانشاه است که توانسته ۹ اثر را در این زمینه خلق کند.

کتاب «ترانه‌های ترنم» که شامل ۳۰۰ ترانه از ۸۵ شاعر کرمانشاهی است، کتاب‌های «گلاریژان»، «واژه‌نامک گویش کرمانشاهی»، «هفتاد و هفت غزل عرفانی»، «شنه‌ی یار»، «شهر من کرمانشاه»، «در حلقه عشاق»، «یاد قدیما ... » و «کرمانشاه شهر بی‌ستون» آثار چاپ شده این شاعر برجسته کرمانشاهی است.

کتاب «دلبر شیرین‌زوان» درباره استاد «علی لیمویی» شاعر کرمانشاهی چاپ شد استاد علی لیمویی شاعر کرمانشاهی

کتاب «دلبر شیرین‌زوان» از سلسله کتاب‌هایی است که انتشارات سرانه برای ارج نهادن به بزرگان و پیشکسوتان ادبیات کرمانشاه تحت عنوان «کتاب ویژه» چاپ و منتشر می‌کند کما اینکه سال گذشته کتاب ویژه استاد «فرشید یوسفی» با عنوان «هزار دستان باغ هزار گل» توسط نشر فوق انتشار یافت که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

این کتاب نیز در قطع رقعی، جلد شومیز چهار رنگ، کاغذ سفید، ۱۸۴ صفحه، بهای ۶۰ هزار تومان، تیراژ هزار نسخه، نوبت چاپ اول ۱۴۰۰ و صفحه آرایی «هستی مرادی» و طرح جلد «فاطمه یزدانی فر» چاپ شده است.

در دلبر شیرین‌زوان حجت‌اله مولایی فر، نویسنده به شرح حال و معرفی آثار علی لیمویی (ثابت کرمانشاهی) پرداخته است؛ مولایی فر نویسنده و روزنامه‌نگار کرمانشاهی است که در سال ۱۳۳۰ در کرمانشاه متولد شده و خالق کتاب‌هایی چون «هزاردستان باغ هزار گل» و «سبزه میدان» است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا