قالب سیلیکونی رزین از کجا بخرم


نکات مهم قبل از خرید قالب سیلیکونی رزین قالب های سیلیکونی برای کار با رزین استفاده میشوند و حالت ژله ای و انعطاف پذیر دارند و در شکل هایی مانند مربع ، دایره و مستطیل و … وجود دارند. برای قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه، از رزین سیلیکون استفاده می گردد. انواع مختلف رزین سیلیکون در بازار موجود است که یکی از معروفترین آنها رزین سیلیکون RTV2...

نکات مهم قبل از خرید قالب سیلیکونی رزین

قالب های سیلیکونی برای کار با رزین استفاده میشوند و حالت ژله ای و انعطاف پذیر دارند و در شکل هایی مانند مربع ، دایره و مستطیل و … وجود دارند. برای قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه، از رزین سیلیکون استفاده می گردد. انواع مختلف رزین سیلیکون در بازار موجود است که یکی از معروفترین آنها رزین سیلیکون RTV2 میباشد. به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالای قالب سیلیکونی، در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. هرچقدر رنگ قالب شفاف تر باشد نشان دهنده کیفیت بهتر قالب سیلیکونی است و درنهایت بدلیجات رزینی با کیفیت تری خواهید داشت.استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد و همینطور رزین به راحتی از آن جدا میشود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

قالب سیلیکون رزین چست؟

بهترین نوع قالب های سیلیکونی ، قالب هایی هستند که با سیلیکون قالب گیری rtv2 شفاف ساخته شده باشند.در واقع هرچقدر رنگ قالب شفاف تر باشد نشان دهنده کیفیت بهتر قالب سیلیکونی است و درنهایت بدلیجات رزینی با کیفیت تری خواهید داشت. علاوه بر آن استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد و همینطور رزین به راحتی از آن جدا میشود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

خرید قالب سیلیکونی رزین

قیمت قالب سیلیکون چقدر است؟

بر اساس نوع سیلیکون استفاده شده در قالب و وزن قالب ، قیمت آن مشخص میشود .

ارزان ترین قالب های سیلیکونی ، قالب های آشپزی هستند که باعث مات شدن رزین میشوند و اگر فقط برای کسب تجربه و شروع میخواهید قالب تهیه کنید آنها گزینه مناسبی هستند سیلیکون های سفید مات کیفیت متوسطی دارند و قیمت آنها از سیلیکون شفاف rtv2 حدود ۱۵ درصد ارزان تر است که این باعث ارزان تر شدن قالب رزینی میشود . اما باید توجه داشت که عمر کمتری نیز نصبت به سیلیکون شفاف دارد بهترین نوع و گران ترین قالب ها از سیلیکون شفاف rtv2 ساخته شده اند . اگر به دنبال بهترین قالب سیلیکونی رزین هستیند این نوع قالب ها بهترین گزینه میباشند.

نکته قابل توجه در خرید قالب ها ، ضخامت آن میباشد. قالب های دستگاهی که غالبا ساخت کشور چین میباشد بسیار نازک بوده و بعد از چندبار استفاده پاره میشوند اما قالب های دستساز از ضخامت بیشتری برخوردار هستند که همین امر استفاده از آنها را راحت تر کرده و پاره نمیشود.

قالب سیلیکونی رزین از کجا بخرم

برای نگهداری از قالب سیلیکون فقط کافیست به نکات زیر توجه کنید:

موقع ساخت ضروری است که موقع استفاده از قالب ها و همینطور هنگام خارج کردن رزین ازآنها دقت لازم و کافی داشته باشید تا قالب مورد استفاده دچار پارگی یا آسیب نشود.رزین را با صبر و حوصله و با ملایمت از قالب خارج کنید. برای داشتن خروجی بهتر و نتیجه ایده آل تر بهتر است رزین های خارج شده از قالب را پرداخت و پولیش کنید تا مشکلات احتمالی رزین از قبیل ایجاد شدن چین و چروک سطحی و موج روی کار و ….. برطرف شود. باتوجه به دستساز بودن قالب ها میبایست حتما خروجی نهایی را پرداخت و پولیش کنید تا ایرادات احتمالی برطرف شود. قبل و بعد از استفاده باید انها را با اب خالی و بدون هیچ گونه استفاده از اسکاچ و ناخن و پاک کننده های ساینده و فوم و .. شست و با دستمال بدون پرز خشک کرد. هر قالب با هر عمقی را که در اختیارداشتید،به هیچ وجه یکباره از رزین پر نکنید. همه ی رزین های زیور الات حجمی نیستند و میبایست لایه به لایه کار شوند. در قالبها نباید رزین غلیظ ریخته شود؛ زیرا به شدت داغ کرده و باعث سوختن قالب میشود و قالب به کارمیچسبد. رنگهای جوهر بی کیفیت که پر از تینر های قوی هستند برای قالب رزینی مناسب نیستند فندک و تورچ گرفتن مستقیم و با شعله زیاد قالب را خراب میکند. برای نگهداری از آنها باید قالب ها را بعد از استفاده در یک نایلون تمیز و داخل یخچال و به دور از هرگونه یخ زدگی و گرما و حرارت و … قرار داد. از اعمال زور یا اشیا تیز برای خارج کردن حجم داخل قالب استفاده نکنید.برای این کار قالب را زیر شیر آب گرفته و مالش دهید.این کار باعث سرایت اب و هوا به داخل قالب شده و حجم داخل قالب به راحتی خارج میشود. برای قالب های کروی و گلدانی که دارای خط برش هستند قبل از ریختن مواد دور قالب یک عدد کش ببندید تا لبه ها کاملا روی هم قرار بگیرند.

خرید قالب سیلیکونی رزین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط