صلح و پایان درگیری دو عشیره در خوزستان با 4 کشته


صلح و پایان درگیری دو عشیره در خوزستان با 4 کشته

در مراسمی با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان و سران عشایر و بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز و باوی و جمعی از معتمدین، دو عشیره پس از چهار سال اختلاف و درگیری، با هم صلح و سازش کردند.

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در آیین مراسم صلح و سازش این دو طایفه اظهار کرد: خردادماه سال ۹۷، درگیری بین دو نفر به دلیل اختلاف جزئی، منجر به نزاع دسته جمعی و درگیری لفظی و فیزیکی شد که این نزاع جزئی به درگیری گسترده بین دو عشیره در شهرستان‌های اهواز و باوی و کشته شدن چهار تن و مصدوم شدن پنج نفر از طرفین منجر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان، وی افزود: در مدت چهار سال که این اختلاف خونین رخ داد، بسیاری از کودکان یتیم، بسیاری از زنان بیوه و بسیاری از زندگی‌ها بر اثر این درگیری و نزاع از هم پاشیده شده است. خوشبختانه با تلاش و پیگیری مستمر و جدی اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز و باوی، ریش سفیدان و بزرگان طوایف، امروز با صلح و آشتی این دو عشیره، آتش خشم و کینه در دل طرفین خاموش شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به مزایای صلح و سازش تصریح کرد: در کنار هم قرار دادن مردم و احیای رسوم حسنه و اصلاح ذات‌البین کار بسیار ارزشمند و ستودنی است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به تاکید آیه ۹ و ۱۰ سوره حجرات مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین مردم و مومنان، بیان کرد: خداوند متعال در امر اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش، تاکید فراوانی دارد و در این آیات با اشاره به اینکه مؤمنان برادر یکدیگرند بنابراین میان دو برادر خود صلح برقرار سازید و تقوای الهی پیشه کنید تا مشمول رحمت او شوید، بر اصلاح ذات‌البین تاکید شده که نشانه توجه اسلام به برقراری صلح و دوستی میان افراد جامعه است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: از بین بردن تنش‌ها، نفرت‌زدایی، نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و بازگرداندن شادی به کانون خانواده‌ها کاری خرد و آسان نیست و امروزه اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین با تلاش و کوشش فراوان خود زمینه ایجاد صلح، دوستی و برادری و همچنین آرامش در جامعه را فراهم می‌کنند و این افراد، مشمول رحمت و موجب رضایت خداوند و ائمه اطهار می‌شوند.

باوی از تلاش و کوشش همه افرادی که در حل و فصل این موضوع تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟