بازداشت مرد پلید تهرانی در مترو / راز آبمیوه های مسموم برملا شد


بازداشت مرد پلید تهرانی در مترو / راز آبمیوه های مسموم برملا شد

حوادث رکنا: رئیس پلیس مترو گفت: مجرمی که با خوراندن آبمیوه مسموم اموال با ارزش جوانان جویای کار را سرقت می‌کرد خبر داد و گفت: متهم در مترو امام خمینی دستگیر شد.

سرهنگ "سعید عطاالهی" با اعلام این خبر به افرادی که جویای کار هستند پیشنهاد کرد برای کاریابی به مراکز معتبر مراجعه کنند یا اگر با فرد ناشناسی برای کار قرار می‌گذارند حتما یکی از اقوام یا آشنایان را با خود ببرند یا حداقل در جریان بگذارند.

به گزارش رکنا، وی دلیل این پیشنهاد را اتفاق اخیری دانست که در مترو تهران اتفاق افتاده است و مجرمی در این رابطه دستگیر شده است.

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ بیان داشت: در پی درگیری چند نفر در ایستگاه متروی امام خمینی ماموران پلیس متروی مستقر در این ایستگاه بلافاصله در محل حاضر شدند و پس از دستگیری،‌ دو طرف درگیری به مقر پلیس انتقال یافتند و مشخص شد چند جوان که تبعه کشور افغانستان هستند با مردی 43 ساله ایرانی درگیر شده‌اند. جوانان افغانی گفتند که چند روز پیش این مرد یکی از آنها را با خوراندن آبمیوه مسموم مورد سرقت قرار داده است.

این مقام انتظامی توضیح داد: جوان افغانی که از بقیه با سر و زبان‌تر بود در توضیح ماجرا گفت:‌ چند وقت پیش این مرد از هم اتاقی من گوشی تلفن و 200 هزار تومان پولش را سرقت کرده بود، ‌من وقتی از ماجرا باخبر شدم تصمیم گرفتم به او کمک کنم تا سارق اموالش را دستگیر کند. برای همین با این مرد که به بهانه کاری که دستمزدش خوب بود دوستم را فریب داده بود و با خوراندن آبمیوه مسموم او را بی حال کرده بود و در فرصتی مناسب اموالش را سرقت کرده بود، قرار گذاشتم. این جوان ادامه داد من با دوستانم سرقرار رفتم قرار بود آنها عقب باسیتند و منتظر باشند،‌ قرار بود حتی اگر سارق به من و دوست دیگرمان که همراه من بود آبمیوه مسموم داد بگیریم و بخورم و بعد دوستانمان برای دستگیری این مرد جلو بیایند.

وی اظهار کرد: جوان دیگری که مال باخته بود در مورد نحوه از دست رفتن گوشی و پولش، گفت: از یکی از هم وطنمان شماره این آقا را گرفتم و به او زنگ زدم او به من پیشنهاد حقوق 6 میلیون و ششصد هزارتومانی و جای خواب را داد،‌ او سنم را پرسید و وقتی فهمید کم سن هستم خوشحال شد و گفت یکی بود که 20 سال داشت او را قبول نکردم چون کار من لباس ورزشی است و زنان زیادی مشتری من هستند برای همین بهتر است که افراد کم سن برایم کار کنند.

نحوه سرقت اموال

رئیس پلیس مترو پایتخت ابراز داشت: این مال باخته در مورده نحوه سرقت اموالش نیز گفت: من تا قبل از آن روز اصلا به مترو امام خمینی نیامده بودم،‌آن روز وقتی به اینجا رسیدم چند دقیقه بعد این آقا هم رسید و یک بطری آب هم به دستش بود و به من داد گفت بخور خنک است، به او گفتم خودت چی؟ گفت: من همین الان با کیک خوردم ببخشید برای تو کیک نگرفتم. خلاصه من آبمیوه را خوردم و بعد او گفت: قبل از اینکه به مغازه برویم بیا با هم با پاساژی که آنجا است برویم و من تعدادی گونی بخرم، به آنجا که رسیدیم جیب‌هایش را گشت و گفت کیف پولش را گم کرده 200 هزارتومان به او بدهم،‌ من هم دادم. داشتیم از پاساژ بیرون می‌امدیم که گفت تلفن همراهش شارژ تمام کرده و از من خواست تلفنم را به او بدهم، من هم تلفنم را به او دادم اما او گفت آنتن نمی‌دهد و باید به آن سمت پاساژ برود، من همانجا که بودیم منتظرش ماندم و بعد از آن بود که دیگر او را ندیدم تا الان.

سرهنگ عطاء اللهی افزود: در ادامه مجرم ۴۳ ساله که سابقه دار است پس از ابراز پشیمانی گفت: تا به حال ۵ نفر را که بیشترشان تبعه افغانستان بودند را با استفاده از از آبمیوه مسموم بیحال کردم و بعد هم اموالشان را سرقت کردم، چون میدانستم جوانان افغان معمولا به طور غیر مجاز در ایران هستند و به همین دلیل احتمال شکایتشان کم می شود به سراغ آنها می رفتم. البته در این ۵ مورد یک جوانی ایرانی اهل سراب را هم برای سرقت گوشی اش انتخاب کردم و بعد از آنکه آبمیوه مسموم به او دادم گوشی‌اش را گرفتم و فرار کردم چون گوشی‌اش مدل بالا بود طمع کردم، اما در آن مورد موفق نشدم. وقتی فرار کردم و تازه از مترو پانزده خرداد بیرون آمده بودم که ناگهان آن جوان که از من تنومندتر بود و توان درگیری با او را نداشتم از پشت گردنم را گرفت و من هم مجبور شدم گوشی و پولش را به او پس بدهم اما او اصرار داشت که من را تحویل پلیس بدهد که من گفتم اگر پلیس خبر کند بدبخت میشوم و زندگیم از هم میپاشد و در نهایت او با گرفتن اموالش بی خیال من شد و رفت.

وی گفت: این متهم که غیر از این مورد سوابق دیگری در خصوص آدم ربایی و جرایم دیگر دارد ، گفت: آن موارد مربوط به چهارده سال پیش است که حماقت کردم و حتی چند وقت پیش که در یک شرکت دارویی استخدام شدم سوی پیشینه من پاک بود، من به خاطر بیکاری مجبور شدم این کار را بکنم الان پشیمانم، قبل از آن در یک شرکت دارویی کار میکردم که به خاطر شرایط اقتصادی من را تعدیل کردند، تصورش را بکنید که من بیکار بودم و همسرم آرایشگری می‌کرد و هزینه زندگی را می‌داد دایم هم از من میپرسید چرا سر کار نمی‌روی، چرا سر کار نمی‌روی، من هم به او می گفتم هر روز روزنامه می‌گیرم و دنبال کار می‌گردم اما نیست، اما او باز جواب می‌داد پس بقیه چطور سر کار می‌روند؟ شما بگویید ویزیتوری با ماهی سه میلیون تومان شغل حساب می‌شود؟!

این مقام پلیسی خاطر نشان کرد: در پی این اظهارات متهم دستگیر شده در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا با تحقیقات تخصصی دیگر قربانیان احتمالی نیز شناسایی شوند.

سرهنگ عطاءالهی از همه افراد چه آنهایی که مدارک هویتی دارند و چه آنهایی که مدارک هویتی ندارند خواست در صورت وقوع مواردی این چنینی یا هر موردی که در آن قربانی شدند و اموالشان را از دست دادند حتما به پلیس مراجعه کنند چون علاوه بر اینکه اموالشان به آنها برگردانده می‌شود این اقدام مسولانه باعث به دام افدان مجرمان و جلوگیری از تکرار جرم توسط آنها می‌شود. علاوه بر این بهتر است افراد به غریبه‌ها اعتماد نکنند تا احتمال چنین اتفاقاتی برای آنها کم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرقت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا