جنگل‌های «نارک» گچساران همچنان می‌سوزند


جنگل‌های «نارک» گچساران همچنان می‌سوزند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات«نارک» این شهرستان همچنان می تازد و هنوز مهار و خاموش نشده است.

آفتاب‌‌نیوز :

مجید نظری گفت: این آتش سوزی از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب شروع شده است.

وی اظهار کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته از زمین و هوا از سوی نیروهای مردمی، محلی، تشکل‌های مردم نهاد، بسیج، محیط زیست و منابع طبیعی و هلی کوپتر آبپاش به علت شیب تند و صعب العبور بودن منطقه آتش هنوز مهار نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: منطقه ۱۰۰ درصد العبور و سخت گذر و دارای شیب تند است که کار مهار و خاموش کردن آتش را برای نیروها سخت کرده و از مهار آتش از عهده نیروها بر نمی آید.
نظری تصریح کرد: عمده پوشش جنگلی منطقه نارک که دچار آتش‌سوزی شده بلوط و زالزالک است.

وی بیان کرد: متاسفانه این آتش سوزی هنوز مهار نشده و همچنان می تازد اما گزارش رسیده که یک مورد آتش‌سوزی دیگر در ارتفاعات کوه خامی شهرستان شروع شده است.

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک»در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۴۸ ساعت تلاش از زمین و هوای نیروها بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند منطقه همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403