پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو


پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو

اگر فکر می‌کنید کره کاکائو نوعی دسر است که احتمالاً چاق کننده هم می‌باشد، باید باورتان را تغییر دهید. چرا که این ماده می‌تواند نقش یک داروی مؤثر برای درمان عارضه‌های پوستی را نیز داشته باشد. پیشینه استفاده درمانی از دانه‌های کاکائو به سه هزار سال قبل و قوم‌ مایاها برمی‌گردد. در آن زمان از […] نوشته پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو اولین بار در...

پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو

پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو

اگر فکر می‌کنید کره کاکائو نوعی دسر است که احتمالاً چاق کننده هم می‌باشد، باید باورتان را تغییر دهید. چرا که این ماده می‌تواند نقش یک داروی مؤثر برای درمان عارضه‌های پوستی را نیز داشته باشد. پیشینه استفاده درمانی از دانه‌های کاکائو به سه هزار سال قبل و قوم‌ مایاها برمی‌گردد. در آن زمان از این ماده منحصر به فرد حتی به عنوان ارز رایج استفاده می‌شده است! اما در سال‌های اخیر محصولی از دانه‌های کاکائو به دست آمده است که بر اساس بررسی‌های محققان، تأثیر قابل توجهی بر روی پوست انسان دارد.

امروز کره کاکائو یکی از عناصر محصولات آرایشی است، که فایده‌های قابل توجهی به پوست شما می‌رساند. بطوریکه بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های پوست صورت و بدن که نقش مغذی پوست و در عین حال روشن‌ کننده را دارند، از کره کاکائو به عنوان عنصر پایه خود استفاده می‌کنند.

اما آیا می‌دانید کره کاکائو دقیقاً چیست و چه ارتباطی با شکلات‌های کاکائویی خوشمزه و چاق کننده دارد؟

کره کاکائو چیست؟

کره کاکائو به نوعی چربی دانه‌های کاکائو به حساب می‌آید. برای به دست آوردن این ماده طبیعی، دانه‌های کاکائو را جدا کرده و تحت فشار قرار می‌دهند. این فرآیند باعث می‌شود که دانه‌ها شروع به تولید چربی کنند. در نهایت چربی تولید شده جدا شده و به عنوان کره کاکائو عرضه می‌شود.

جالب است بدانید که پس از استخراج چربی یا همان کره کاکائو، چیزی که از دانه‌ها باقی می‌ماند تبدیل به پودری می‌شود که با عنوان پودر کاکائو در صنعت شکلات سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما به نظر شما این کره کاکائو که به ظاهر عصاره اصلی و خالص دانه‌های کاکائو است، چه خواصی دارد؟

کره کاکائو چه خواصی دارد؟

فتوکمیکال به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده این ماده از پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب و آلودگی‌های محیطی محافظت کرده و به این ترتیب پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

همچنین اسیدهای چرب موجود در این ماده، خاصیت مرطوب کنندگی را به پوست بخشیده و آن را تغذیه می‌کند. به علاوه اسیدهای چرب همان عناصری هستند که پوست برای انعطاف پذیر بودن به آن نیاز دارد. برای اینکه با خیال راحت از این ماده طبیعی استفاده کنید و از تمام خواص آن برخوردار شوید، باید کره کاکائوی خالص را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید این محصول را از زیمالب سفارش بدهید و نمونه اصل آن را درب منزل خود دریافت کنید.

مزیت‌های کره کاکائو برای پوست کدامند؟

بیشتر کسانی که از این ماده بر روی پوست خود استفاده کرده‌اند معتقدند که، پوست آن‌ها صاف‌تر، شفاف‌تر و به طور کلی دارای ظاهر بهتری شده است. البته این موضوع توسط محققان نیز بررسی شده و نتایج مثبتی از آن به دست آمده است.

اگر بخواهیم فواید کره کاکائو را برای پوست عنوان کنیم، مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

با خاصیت آبرسانی خود، رطوبت پوست را حفظ می‌کند؛ وجود انواع اسیدهای چرب در کره کاکائو باعث شده که این ماده طبیعی به یک آبرسان قدرتمند برای پوست تبدیل شود. همچنین بافت چرب این ماده مانند یک محافظ از پوست در مقابل از دست دادن آب خود مراقبت می‌کند. بنابراین تأثیر استفاده از این ماده به مرطوب کردن پوست ختم نمی‌شود. حفظ رطوبت پوست فاکتور مهمی در سلامت این عضو است که بوسیله این محصول تأمین می‌شود.

پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو

پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو

همانطور که حتماً می‌دانید پوستی که همواره رطوبت کافی دارد، دچار اگزما و خشکی حاد نمی‌شود، نشانه‌های پیری در آن بروز پیدا نمی‌کند، خاصیت انعطاف‌پذیری خود را حفظ می‌کند و البته کمتر به بیماری‌های پوست دچار می‌شود.

پوست را تغذیه کرده و مواد مورد نیازش را تأمین می‌کند؛ کره کاکائو انواع مواد مغذی از قبیل اسیدهای چرب را به پوست می‌رساند و به این ترتیب بروز نشانه‌های پیری را به تأخیر می‌اندازد. به علاوه پوستی که مدام تغذیه می‌شود، فرآیند کلاژن‌سازی را به درستی انجام می‌دهد و ظاهر بهتری دارد.جریان خون پوست را بهبود می‌بخشد؛ این خاصیت از چند جنبه مختلف به پوست سود می‌رساند. بهبود جریان خون به معنای ارتقاء سوخت و ساز و همچنین بهبود فرآیند تنفس در پوست است. به این ترتیب با استفاده از این ماده پوست همواره جوان می‌ماند و فعالیت‌های سلولی خود مانند تولید کلاژن را به درستی انجام می‌دهد. از طرفی بهبود جریان خون به معنای حفظ شادابی و طراوت پوست است و به اصطلاح رنگ و روی شما را خوش‌تر نشان می‌دهد.قابلیت ارتجاعی پوست با استفاده از آن بهبود پیدا می‌کند؛ پوستی که قابلیت ارتجاعی یا الاستیکی دارد، خیلی دیر پیر می‌شود. از طرفی وجود این قابلیت مانع افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. کره کاکائو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، الاستیکی پوست را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.نقش ترمیم کننده عوارض پوستی را بازی می‌کند؛ کره کاکائو در درمان اسکار پوستی، چین و چروک و همچنین خطوط ناشی از کاهش و اضافه وزن ناگهانی بسیار مؤثر است. همچنین عارضه‌هایی که بر اثر اگزما بر روی پوست به وجود می‌آید، با استفاده منظم از این ماده برطرف می‌شود.

نحوه استفاده از کره کاکائو به چه شکل است؟

همانطور که می‌دانید، کره کاکائو به شکل جامد در بازار وجود دارد. اما شما خودتان می‌توانید آن‌ را با استفاده از حرارت ذوب کرده تا کاربردی‌تر شود. به طور کلی این ماده را می‌توان جایگزین محصولات شیمیایی کرده و به طرق زیر از آن استفاده کرد.

لوسیون صورت و بدن: بهترین روش استفاده از کره کاکائو، مالیدن آن بر روی پوست بدن و صورت است. این اقدام می‌تواند جزئی از برنامه روتین مراقبت از پوست شما در جهت تغذیه پوست باشد. از آنجائیکه این ماده شکل جامد صابونی مانندی دارد، استفاده از آن به عنوان لوسیون بدن و صورت بسیار خوشایند است.

پوستی صاف و شفاف با کره کاکائو

پوستی صاف و شفاف با کره کاکائونرم کننده صورت و بدن: این ماده یک نرم کننده قدرتمند برای صورت و بدن محسوب می‌شود. وجود اسیدهای چرب و بافت منحصر به فردی که این ماده دارد، خاصیت جذب فوری و نرم کنندگی را به آن بخشیده است.بالم لب: کره کاکائو در بسیاری از لوسیون‌های صورت و بدن وجود دارد. حتی خوراکی بودن این ماده باعث شده که بتوان از آن به عنوان مرطوب کننده لب استفاده کرد. بنابراین می‌توان آن را هر روز به لب‌های خود بمالید و اجازه بدهید که چربی آن جذب لب‌های شما شود. به این ترتیب لب‌های شما همواره نرم، مرطوب و خوش رنگ است.مکمل روغن‌های گیاهی: از کره کاکائو می‌توان در ترکیب با روغن نارگیل یا روغن زیتون و به عنوان ماسک صورت و بدن استفاده کرد.لوسیون بعد از اصلاح: اگر تنها یکبار بعد از اصلاح موهای زائد بدن و صورت از این ماده استفاده کنید، دیگر هرگز این کار را ترک نمی‌کنید. استعمال این ماده بعد از اصلاح و استحمام، حس ناخوشایند مواد یا ابزار اصلاح را کاملاً از بین می‌برد. به این ترتیب پوستی لطیف، نرم و شفاف نصیب شما می‌شود.روشن کننده پوست: مواد مغذی و بویژه اسیدهای چرب فراوان موجود در این ماده، پوست را صاف و شفاف می‌کند. به همین خاطر خیلی از خانم‌ها از این محصول به عنوان روشن کننده پوست صورت استفاده می‌کنند.

توجه: توضیحات ارائه شده در این مقاله به صورت کلی نوشته شده است. برای کسب اطلاع و اطمینان از اینکه این محصول برای شما مناسب است، از کارشناسان مشاوره دریافت کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن