امضای دو تفاهم‌نامه میان سازمان اوقاف و دانشگاه آزاد در زمینه گسترش دانش


امضای دو تفاهم‌نامه میان سازمان اوقاف و دانشگاه آزاد در زمینه گسترش دانش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز طی نشستی دو تفاهم‌نامه همکاری در جهت گسترش علم و دانش و فناوری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی در ابتدای این مراسم با اشاره با بهره بردن دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید مجرب گفت: این تجربه انباشته می‌تواند در بحث پیشرفت علم و جهش علمی و دانش‌بنیان‌ها مؤثر باشد و مشکلات کشور را در هر زمینه‌ای رصد کند و بر اساس دانشی که دارد تولید را تدبیر و سپس تجاری‌سازی کند.


وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد و ما اعلام آمادگی می‌کنیم اگر مجموعه موقوفات در جوار دانشگاه‌ها باشد حاضر به همکاری درزمینهٔ گسترش دانش و صنعت و سپس اقتصاد هستیم.

خاموشی افزود: یکی از رقبات موقوفه حاج اسماعیل جراح موقعیت جغرافیای خاصی دارد و ما سعی می‌کنیم زیرساخت‌ها را ما فراهم می‌کنیم تا گروه‌های علمی و دانش‌بنیان‌ها در آن مستقر شوند و امیدوارم به تولیدات خوبی دست پیدا کنند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه در تاریخ تمدنی ما وقف موتور متحرکه علم بوده است، گفت: واقعیت این است که سهم وقف در امور دانشگاه‌های بزرگ دنیا که غیردولتی هستند بسیار جدی است.

وی ضمن تقدیر از تلاش سازمان اوقاف و خیریه در جهت گسترش رابطه وقف و علم، یادآور شد: وقف جریان زنده احیای دانشگاه‌هاست. از این حرکتی که دکتر خاموشی باعث آن شده‌اند به‌شدت استقبال می‌کنیم.

این گزارش می‌افزاید: در پی نشست‌های اخیر مسئولانسازمان اوقاف و دانشگاه آزاد اسلامی توافق‌های اولیه‌ای جهت گسترش علم و دانش و فناوری شکل گرفت و پس از آن در چند ماه اخیر طی جلسات متعددی که بین کارشناسان این دو نهاد برگزار شد نهایتاً دو تفاهم‌نامه همکاری تنظیم شد که شامل یک تفاهم‌نامه کلی در خصوص گسترش علم و فناوری می‌شود که در سراسر کشور لازم‌الاجراست و دیگری تفاهم‌نامه‌ای است در خصوص یکی از رقبات موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی که در جوار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است. تفاهم‌نامه دوم به صورت به صورت پایلوت و نمونه اجرا می‌‎شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !