حمله صهیونیست ها به مسجد تاریخی «حسن بک» در یافا


حمله صهیونیست ها به مسجد تاریخی «حسن بک» در یافا

تندروهای یهودی با سنگ شیشه های مسجد تاریخی «حسن بک» را شکستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «القدس العربی»، مسجد تاریخی حسن بک در شهر یافا، هدف حمله تندروهای یهودی قرار گرفت.

احمد ابوعجوه، امام مسجد حسن بک در صفحه فیس بوک خود نوشت: افراد ناشناس به مسجد حسن بک سنگ پرتاب کرده و شیشه های آن را شکستند، اما به فضل خداوند به کسی آسیبی نرسید.

وی تاکید کرد: ادامه حملات صهیونیست ها به این مسجد دلالت بر توطئه آنان دارد و فلسطینی ها باید حراست آن را تامین کنند، این مسجد، مکانی تاریخی است و قدمتی دیرینه دارد.

مسجد حسن بک در شهر قدیمی یافا در سرزمین های اشغالی فلسطین واقع شده است و تاکنون از 20 حمله در طول سالیان سال است که نجات یافته است.

«حسن بک الجابی الدمشقی»، حاکم یافا در سال 1914 میلادی دستور ساخت مسجد را نزدیک ساحل دریای مدیترانه صادر کرد که این منطقه به عروس دریا مشهور است.

مسجد حسن بک در یک منطقه اقتصادی بنا شد، اما ساخت این مسجد در دوران حکومت این سلطان عثمانی به پایان نرسید و سپس شورای عالی اسلامی نظر به اهمیت قضیه ملی و عربی مسجد ساخت آن را ادامه داد و در سال ۱۹۲۳ میلادی ساخت آن به پایان رسید.

شهر قدیمی یافا که قدمتی پنج هزار ساله دارد در سال 1948 میلادی هدف حمله صهیونیست ها قرار گرفت و مسجد حسن بک به همراه ده ها مسجد دیگر تخریب شد. در این حمله مناره مسجد حسن بک نیز تخریب شد.

این مسجد حدود دو هزار متر مربع مساحت دارد و به سبک عثمانی بنا شده است و شکل مهندسی خود را حفظ کرده است، اما بعد از تخریب تنها یک مناره از آن باقی مانده است.

این مسجد دارای سالن اصلی، وضوخانه و حوض آب است و چند رواق دارد. اطراف مسجد پوشیده از فضای سبز است و سالن ورزشی، مدرسه، کتابخانه و سالن کنفرانس دارد. مسجد حسن بک، یک موسسه دینی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی نیز است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟