همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)


موبنا – خودرو همه‌جارو همیاک توسط مهندس ادوارد لوزیانین اختراع شده که قصد داشت خودرو همه‌جارویی در اختیار داشته باشد که با آن بتواند از مسیرهایی ناهموار و دشوار عبور کند. وی با قطعات دور ریخته شده از خودروهای دیگر محصول مورد نظر خود را تولید کرده و آن را به دوستان خود نشان داد. در نهایت، با وی درباره نمایش هرچه بیشتر خودرو همه‌جارو و همچنین...

موبنا – خودرو همه‌جارو همیاک توسط مهندس ادوارد لوزیانین اختراع شده که قصد داشت خودرو همه‌جارویی در اختیار داشته باشد که با آن بتواند از مسیرهایی ناهموار و دشوار عبور کند. وی با قطعات دور ریخته شده از خودروهای دیگر محصول مورد نظر خود را تولید کرده و آن را به دوستان خود نشان داد. در نهایت، با وی درباره نمایش هرچه بیشتر خودرو همه‌جارو و همچنین ساخت نسخه 2.0 از آن که برخلاف نمونه اصلی دارای فرمان کنترل نیز می شود، صحبت شد.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

همیاک از یک پیشرانه 150 سی سی نیرو می گیرد که به یک اسکوتر چینی تعلق داشته است. یک باتری 12 ولت و یک استارتر الکتریکی از دیگر قطعات آن هستند، و یک چرخ ممتد متعلق به یک خودرو برف‌رو یا اسنوموبیل به همراه سه جفت غلطک ضربه گیر در آن بکار گرفته شده اند.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

در شرایطی که همیاک از قدرت کافی برای کشیدن یک خودرو یا عبور از زمین های ناهموار برخوردار است، اما هدایت کردن آن اندکی با دشواری همراه است. به گفته لوزیانین، زمانی که با همیاک در مسیرهای نرم‌تر مانند برف یا شن حرکت می کنید می توان تغییر مسیر را همانند یک اسکیت‌برد با جابجا کردن وزن به سمت دلخواه انجام داد. اما در زمین های سفت باید از پای خود برای تغییر جهت حرکت کمک گرفت.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

همیاک تقریبا به اندازه یک دوچرخه کودکان ارتفاع دارد، اما به راحتی می تواند یک بزرگسال بالغ را حمل کند. افزون بر وزن فرد سوار، همیاک قابلیت حمل بار نیز دارد. این خودرو همه‌جارو دارای دو جای حمل بار در جلو و عقب خود است که از یکی از آنها می توان برای حمل یک مخزن سوخت اضافه استفاده کرد.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

به گفته لوزیانین، همیاک دارای یک باک سوخت 10 لیتری است و در هر ساعت حدود یک لیتر سوخت مصرف می کند. اگر قصد دارید بیش از 10 ساعت از همیاک استفاده کنید می توانید یک مخزن سوخت 5 لیتری اضافه با خود حمل کنید. چراغ جلو ال‌ئی‌دی در شرایط نور کم به افزایش میدان دید فرد سوار کمک می کند.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

زیر زین همیاک یک محفظه برای حمل ابزار در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، لوزیانین از این قسمت برای حمل یک تبر کوچک، یک اره تاشو، فانوس، قطب نما، قمقمه و یک طناب 15 متری استفاده می کند. به طور خلاصه، ابزارهایی که هنگام حضور در طبیعت به آنها نیاز دارید را می توانید در این قسمت قرار دهید.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

خودرو همه‌جارو همیاک توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 43 کیلومتر در ساعت را دارد. در مقایسه با حتی دوچرخه های الکتریکی تولید انبوه امروز شاید سرعت زیادی به نظر نرسد، اما برای یک اختراع خانگی به اندازه کافی خوب است. این در شرایطی است که همیاک فاقد سیستم تعلیق است، از این رو، لوزیانین برای سواری راحت حرکت با سرعتی بیش از 20 کیلومتر در ساعت را توصیه نمی کند.

همیاک؛ هیولای کوچک همه‌جارو! (+عکس)

همیاک 85 کیلوگرم وزن دارد و درون صندوق عقب یک خودرو یا بخش بار یک وانت جای می گیرد. اگرچه خارج کردن آن می تواند اندکی دشوار باشد، اما تلاشی است که ارزشش را دارد زیرا با این خودرو همه‌جارو توانمند می توانید در هر مسیری که دوست دارید، حرکت کنید.

منبع: مجله تصویری سلاح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس