فرماندار پاکدشت: بنیان خانواده با توجه به عفاف و حجاب حفظ می‌شود


فرماندار پاکدشت: بنیان خانواده با توجه به عفاف و حجاب حفظ می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: حجاب و عفاف مهمتری عامل در تحکیم بنیان خانواده، حفظ امنیت اجتماعی و حرمت‌ها در جامعه است.

مهدی یوسفی جمارانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران که با محوریت هفته عفاف و حجاب برگزار شد اظهار داشت: امروز مسأله‌ حجاب مبارزه سیاسی و فرهنگی برابر هنجارشکنی و تهاجم فرهنگی غرب، مانع بسیار بزرگی در برابر جنگ نرم دشمنان و سد بزرگی در برابر اهداف سودجویانه فرهنگی و اقتصادی استکبار جهانی است.

وی رعایت حجاب و عفاف را از مؤلفه‌های مهم جامعه اسلامی برشمرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای جمهوریت با تلاش برای ایجاد یک جامعه ایرانی و اخلاقی برای پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعیۀ به مساله عفاف و حجاب که دو مقوله با ارزش در جوامع اسلامی و بشری محسوب می‌شود پرداخته چرا که این امر برای حفظ حریم امنیت و ارتقای سطح فرهنگ جامعه ضروری است.

یوسفی جمارانی با اشاره به این‌که ریشه تمامی مسائل اخلاقی فردی و اجتماعی از خانواده شروع می‌شود اظهار داشت: اگر در خانواده ارتباط مناسبی بین والدین و فرزندان برقرار باشد و مسائل اخلاقی و فرهنگی رعایت شود، فرزندان نیز با همین تفکر رشد کرده و بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و اخلاقی رفع خواهد شد.

فرماندار پاکدشت فضای مجازی بدون کنترل را تهدیدی برای عفاف جامعه دانست و افزود: امروز گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش قابل توجهی در جامعه به ویژه نسل جوان دارد از این رو خانواده ها می‌باید با مدیریت صحیح مراقب رفتار فرزندان خود در این فضا بوده و اقدامات مقابله ای و مصونیت سازی متناسب با فن آوری جدید ایجاد کنند.

وی ادامه داد: تبعیت و الگوگیری از مبانی اسلام و بسترسازی مناسب فرهنگی در راستای تحقق جامعه ایمانی و اخلاقی مورد نظر اسلام بویژه در زمینه عفاف و حجاب به تاسی از ظهور و بروز معنوی و معرفتی می‌تواند الگویی برای دیگر کشورهای جهان اسلام باشد.

یوسفی جمارانی با اشاره به این‌که عفاف و حجاب از شاخص‌های مهم فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی است، افزود: حجاب به عنوان پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی از عوامل مهم سلامت جامعه و اجتماع است که در کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر می باشد.

جنگ نرم دشمن برای از بین بردن عفاف و حجاب جامعه اسلامی است

امام جمعه شهرستان پاکدشت نیز در این جلسه پوشش هر شخص نشانگر فرهنگ و هویت آن فرد اعلام کرد و افزود: امروز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن بر محور زدودن حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و ترویج سیاست‌های شوم دنیای استکبار استوار شده است.

حجت‌الاسلام حسن لزومی با اشاره به فلسفه و جایگاه عفاف و حجاب در دین اسلام، اظهارداشت: مساله مهم حجاب از ضروریات اسلام است و ترک آن مردود بوده و انکار این مهم کفر به مبانی دینی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب از شاخصه های مهم نظام و جامعه اسلامی محسوب می شود افزود: جبهه استکبار و غربی ها از حجاب به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده و سعی دارند از طریق رسانه‌های خود حجاب را به عنوان یک محدودیت در جامعه تبلیغ و با بیان اینکه که حجاب یک محدودیت در جامعه اسلامی است، قصد دارند مردم را از پیروی از احکام اسلامی و قرآنی ناامید و سرخورده کنند.

امام جمعه پاکدشت گفت: تمسک به اصول و ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب باعث ایجاد امنیت روانی در فرد و اجتماع شده و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ بستر مقابله با جرائم، ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی راه فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف و پوشش مناسب در حقیقت در حکم حفظ حرمت و شخصیت بانوان در جامعه بوده و بی توجهی به آن سبب نابودی شخصیت بانوان می شود که باید در جامعه ای که با نام اسلام و مبانی شریعت استوار شده، این مهم با جدیت و حساسیت کامل رعایت شود.

لزومی تاکید کرد: اگر عفاف و حجاب از جامعه‌ای رخت برکند اتفاقات خوبی در انتظار آن جامعه نیست، آمار تکان‌دهنده‌ فرزندان نامشروع و جرائم مختلف در برخی کشورهای غربی بیانگر بی توجهی آنان به عفت است.

وی اضافه کرد: بعضی تصور می کنند حجاب مختص بانوان است در حالی که هم مردان و هم زنان جامعه نسبت به این مساله وظیفه دارند، اگر حجاب را معنایی خاص و در مورد پوشش انسان بدانیم عفاف دیگر این گونه نیست؛ شامل تمام موارد رفتاری و کرداری انسان در زندگی می شود.

۲۱ تیر روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

پاکدشت با ۳۵۰هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403