پلتفرم الکترو چاپ چند منظوره با قابلیت های مختلف


پلتفرم الکترو چاپ چند منظوره با قابلیت های مختلف

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص کاربرد‌های پلتفرم الکترو چاپ چند منظوره با قابلیت‌های مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.


قره خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
پلتفرم الکترو چاپ چند منظوره با قابلیت های مختلف

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص کاربرد‌های پلتفرم الکترو چاپ چند منظوره با قابلیت‌های مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.

قره خانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به الکترو چاپ اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان الکترو چاپ یا همان پرینتر‌های چاپی تولید می‌کند که انواع مدار‌ها را به چاپ می‌رساند. جوهر این پرینتر‌های چاپی معمولی نبوده و به صورت رسانا ویا نیمه رسانا بوده که ترکیبی از مواد مختلف است و بنابراین با استفاده از این پرینتر‌ها توانستیم انواع مدار را تولید کنیم.

او افزود: الکترو چاپ یا همان پرینتر‌های چاپی می‌تواند به زیرلایه‌های جنس‌های مختلف بچسبد از جمله روی شیشه، روی لباس و در صنعت‌های دیگر کاربرد هم دارد. الکترو چاپ‌ها سامانه چاپگر الکتریکی است که ویژگی‌های منحصر به فرد آن عبارت اند از نازک بودن و ضخامت بسیار کم این پلتفرم است و سرعت بالای تولید آن یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: تفاوت الکترو‌های چاپی با الکترو‌های معمولی این است که، چون هر دو در بستر چاپ هستند، روی هر زیر لایه‌ای که چاپ به آن بچسبد امکان تولید زیرلایه‌های مشابه پارچه، چوب و دیگر جنس‌ها نیز وجود دارد. باتوجه به زیر ساخت ارزشمندی که معاونت علمی و ستاد نانو در زمینه مواد اولیه نانویی ایجاد کرده بسیار هائز اهمیت است.

او با اشاره به پلتفرم‌های گرمکن منعطف اظهار کرد: یکی دیگر از پلتفرم‌هایی که در حوزه پرینتر‌های چاپی است، پلتفرم‌های گرمکن منعطف بوده، زیرا گرمکن یک مدار ساده الکترونیکی است که با وصل کردن به پاور بانک و زدن به لباس باعث گرم شدن فرد در لباس می‌شود. از پلتفرم‌های گرمکن منعطف می‎توان در تشک، کیسه خواب، دستکش، جوراب و حتی برای گرم کردن صندلی خودرو نیز استفاده شود.

صدری ادامه داد: افرادی که برای سفر به جا‌های سرد سیر نیاز به لباس‌های کلف دارند، ولی با بالا بودن حجم لباس نمیتوانن تحرک داشته باشند و همچنین سازمان‌های امداد و نجات و راهور که در مسیر‌های کوهستانی مستقر هستند برای کم شدن حجم لباس هایشان می‌توانند از پلتفرم‌های گرمکن منعطف، برای گرم شدنشان استفاده کنند.

او با اشاره به شیشه‌های هوشمند گفت: شیشه‌های هوشمندی تولید کردیم که در حال عادی مات بوده که به درخواست فرد می‌تواند حالت آن را به شفاف تغییر دهد و بالعکس که در مکان‌های مختلف مثل دکوراسیون منزل، هتل‌ها و مهمان سراها، اداره‌ها و مکان‌های دیگر برای جلوه دادن به شیشه‌های ساختمان کاربرد زیادی دارد. کشور‌های آمریکا، ژاپن و کره به این فناوری دست یافتند.

بیشتربخوانید

گام بلند بومی سازی در صنعت فیبر نوری برداشته شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات