گریه های عباس قادری خواننده قدیمی در گفتگو با رضا صادقی


گریه های عباس قادری خواننده قدیمی در گفتگو با رضا صادقی

رکنا: عباس قادری خواننده قدیمی ایرانی در گفت و گویی تصویری با رضا صادقی اشک شوق ریخت.

عباس قادری خواننده قدیمی ایرانی است. عباس قادری قبل از انقلاب شهرت بسیاری داشت. عباس قادری مدتی قبل به اینکه برایش مجوز صادر نمی شود گلایه کرد. این روزها عباس قادری از خواننده های پیشکسوت آهنگ های کوچه بازاری است. رضا صادقی در برنامه جدید خود به سراغ عباس قادری رفت.

به گزارش گروه چهره ها رکنا، رضا صادقی خواننده مشهور ایرانی در اولین از برنامه «rsshow» که تهیه کنندگی و کارگردانی آن را به عهده دارد به سراغ عباس قادری رفت و با این خواننده پیشکسوت گفت وگویی انجام داد.

عباس قادری کیست؟

عباس قادری (زادهٔ ۲۶ شهریور ۱۳۲۶ در تهران) خوانندهٔ ایرانی در سبک موسیقی کوچه‌بازاری است. او در سال‌های آغازینِ دههٔ ۱۳۵۰ با اجرای ترانه‌های «بدنام» و «زیارت» (زوار) به شهرت رسیده است.

در دوران طفولیت شروع به انجام فعالیت‌هایی در عرصه موسیقی کرد. به‌طوری‌که ابتدا در سنین نوجوانی در جمع همکلاسی‌ها و بیشتر در اردوهای پیش‌آهنگ مدارس آن دوران می‌خواند و بعدها با فعالیت‌های هنری در تئاتر ادامه داد ولی فعالیت هنری عباس قادری به‌طور جدی و حرفه‌ای از سن هجده سالگی آغاز شد، که باید راهنمایی‌ها و تشویق‌های استاد انوشیروان روحانی را یکی از مهمترین عوامل آغاز فعالیت جدی و حرفه‌ای او دانست.

اولین آهنگ عباس قادری آهنگی بود به اسم چیزی که عوض داره گله نداره که بعد از عرضه، با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شد و بعد از این آهنگ او صدها ترانه خاطره انگیز دیگر هم اجرا کرد. عباس قادری تنها خواننده‌ای از نسل خوانندگان مردمی ایران است که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ دست از کار خود نکشید و همچنان کارش را تا به امروز ادامه داده‌است.

بعد از حدود چهل و پنج سال فعالیت هنری در کارنامه هنری این هنرمند حدود ۸۳۰ ترانه در آلبوم‌ها و سبک‌های مختلف به چشم می‌خورد.[نیازمند منبع] و از این هشتصد و سی آهنگ عباس قادری، حدود هفتاد آهنگ، برای فیلم‌های قبل از سال ۵۷، موسوم به فیلم‌های فارسی اجرا شده‌است؛ که از جمله معروفترین این آهنگ‌ها که برای فیلم اجرا شده‌است، می‌توان آهنگ‌های (بدنام) و (چیزی که عوض داره گله نداره) را نام برد.

عباس قادری دارای دو دختر و دو پسر به نام‌های علیرضا و شهرام است که آهنگ‌های جدیدش از ساخته‌های شهرام است و همچنین تعدادی از آهنگ‌های قدیمی عباس قادری توسط شهرام قادری دوباره تنظیم و بازسازی شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 7.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام