کاهش حساسیت‌های عمومی تعداد مبتلایان کرونایی را افزایش داد


کاهش حساسیت‌های عمومی تعداد مبتلایان کرونایی را افزایش داد

پارسینه: نماینده ویژه وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان گفت: کاهش حساسیت های عمومی باعث تشدید مبتلایان کرونایی در سیستان و بلوچستان شد.

کاهش حساسیت‌های عمومی تعداد مبتلایان کرونایی را افزایش داد
سوری، نماینده ویژه وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طغیان اپیدمی کرونا در استان سیستان و بلوچستان و مناطق شرقی ایران هم از جانب به استان‌های جنوبی رخنه پیدا کرده است.

او افزود: از آن جایی که واریانت یا همان دلتا کرونای غالب در استان از جنوب کشور شروع شده است و عمدتاً به سمت شمال در حرکت است ما فراوانی رخداد‌های دلتا کرونا را در جنوب کشور داشتیم و پیک پنجم از جنوب به استان سیستان و بلوچستان شروع شد از هفته سوم خرداد ماه و هم اکنون شاهد گسترش اپیدمی در مناطق شمالی هم هستیم.


مشکلی که وضعیت استان سیستان و بلوچستان را تشدید کرد



سوری گفت: دو مشکل اساسی که وضعیت استان سیستان و بلوچستان را تشدید کرد غالب بودن واریانت هندی و سرعت جهش ویروس است. این استان در ماه‌های گذشته و از اول اپیدمی کرونا، تجربه بالایی از پیک‌های گذشته نداشته است. تعداد جمعیتی که در این استان بوده نسبت به میانگین کشوربالاتر بوده و همین موضوع باعث افزایشی شدن روند اپیدمی کرونا در این کشور شده است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در روند قبلی در استان‌های خوزستان و هرمزگان و بوشهر تردد داشتیم تا بتوانیم اپیدمی کرونا را رصد و رهگیری کنیم. قدرت مضاعف واریانت جدید ویروس کرونا در سرایت به افراد از عوامل مهم اوجگیری سریع فراگیری در سیستان و بلوچستان بوده است. به دلیل پایین بودن سطح ابتلا در موج‌های قبلی، حساسیت‌های عمومی نیز کاهش یافته بود و همین امر به تشدید فراگیری در موج جدید کمک کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!