برگزاری دادگاه صرافان متخلف با 170 شاکی در شیراز


برگزاری دادگاه صرافان متخلف با 170 شاکی در شیراز

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده صرافی کلاهبردار در شیراز به ریاست قاضی محسن رجائی نیا و مستشاران شعبه اول دادگاه کیفری 1 استان فارس قاضی محمد حسن سپاسدار و حافظ محمدی و با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز و 170 شاکی این پرونده به صورت علنی برگزار شد.

در جلسه رسیدگی به اتهامات صرافان متهم به کلاهبرداری، نماینده دادستان شیراز ضمن قرائت کیفرخواست صادره از دادسرای شیراز به بیان اتهامات م ـ د متهم ردیف اول پرونده و ۴ متهم دیگر این پرونده پرداخت و گفت: اتهامات این افراد مشارکت در ۱۵۷فقره کلاهبرداری شبکه ای بوده و متهم ردیف اول علاوه بر آن متهم به جعل پاسپورت و استفاده از سند مجعول و خروج غیرقانونی از کشور است و متهمین دیگر مطرح در پرونده علاو برمشارکت در کلاهبرداری به فراری دادن متهم ردیف اول نیز متهم هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس قاضی اسدی در ادامه قرائت کیفرخواست با اشاره به زوایای این پرونده گفت: متهمین با تأسیس شرکتی تضامنی تحت عنوان صرافی با همکاری شرکاء اقدام به افتتاح مغازه ای در شیراز میکند و علیرغم انقضای چندین ساله مجوز صرافی با سوء نیت مجرمانه خود و طراحی نقشه مبادرت به اخذ وجوه کلان از مالباختگان تحت عناوین مختلف از قبیل مشارکت در خرید و فروش ارز و پرداخت سود و یا حواله به کشورهای مختلف می کردند.

در ادامه این دادگاه ۱۶ ساعته، شاکیان پرونده و همچنین وکلای آنان ضمن بیان شکایات خود بر احقاق حقوق از دست رفته خود تأکید داشتند.

در ادامه متهمین پرونده با دستور ریاست دادگاه به بیان دفاعیات اولیه خود پرداختند.

در حاشیه برگزاری این دادگاه قاضی محسن رجائی نیا با بیان اینکه رسیدگی سریع و قاطع به پرونده های کثیرالشاکی و برخورد بدون تبعیض مطابق قانون از تأکیدات ریاست قوه قضائیه گفت: از زمان ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری رسیدگی سریع، دقیق و قانونی در دستور کار شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت .

گفتنی است متهم اصلی این پرونده پس از اقدامات مجرمانه اقدام به خروج غیر قانونی از کشور کرد که با تلاش های قوه قضاییه و همچنین پیگیری های پلیس بین الملل پس از شناسایی در کشور ترکیه، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

در حال حاضر نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده همچنان متواری است و تلاش پلیس بین الملل برای استرداد وی از کشور ثالث ادامه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا