منتخبان مردم در شورای ششم در انتخاب شهردار دقت کنند


منتخبان مردم در شورای ششم در انتخاب شهردار دقت کنند

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بخش زیادی از مشکلات شهرهای استان ناشی از کج سلیقگی شهرداران است و امیدواریم منتخبان جدید شوراهای شهرها با دید بازتری شهرداران را انتخاب و در این زمینه دقت کنند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا هوایی عصر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خراسان شمالی اظهار داشت: بیشتر اشکالات و معضلات شهری به بی مسئولیتی شهرداران بر می گردد و هر چند که تمامی وظایف آنها توسط مراجع بالاتر گوشزد می شود، ولی شهرداران به این مشکلات بی توجه هستند.

وی تصریح کرد: خرید و فروش املاک مردم، برباد دادن شهر و ارایه سلایق شخصی در مدیریت شهری در بسیاری از شهرداری های استان دیده می شود و از لحاظ قانونی مدیریت بر شهرداران بر عهده شورراهاست که باید به این نکات توجه کافی را داشته باشند.

هوایی به برخی از مشکلات ترافیکی محورهای برون و درون شهری اشاره کرد و افزود: محدوده گردنه بدرانلو و رباط قره بیل در جاده آشخانه به جنگل گلستان از نقاط حادثه خیز استان است که باید برنامه ریزی مناسب برای اصلاح این مناطق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش بیشتری از تصادفات نیز به نوع فرهنگ رانندگی و تساهل پلیس برمی گردد و اگر در هنگام ارایه گواهینامه سخت گیری شود، جلوی بسیاری از تصادفات گرفته می شود.

معاون استاندار خراسان شمالی دست اندازهای غیرکارشناسی و بدون نصب راهنما و شب نما در جاده های شهری استان را معضلی ترافیکی دانست و افزود: این سرعت گیرهای دست ساز آسیب های زیادی را به رانندگان و خودروها وارد می کند و پرونده های قضایی زیادی نیز در این مورد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ۶۰ درصد از تصادفات در ورودی شهرها اتفاق می افتد، افزود: خواب آلودگی و افزایش سرعت دلیل اصلی این تصادفات به شمار می رود که پلیس و راهنمایی رانندگی باید در این مناطق حضور فعالی داشته باشد.

برخورد با وانت های میوه فروش

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: بسیاری از افراد به منظور کسب درآمد، میوه جات و کالاها را در قسمت بار وسیله نقلیه گذاشته و با اشغال بخشی از فضای مفید و قابل تردد خیابان مبادرت به فروش و عرضه کالا می‌کنند.

وی بابیان این که این گونه کسب و کار کاذب، عاملی برای ایجاد بی نظمی در ترافیک بوده و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد افزود: بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی، هرگونه توقف در حاشیه معابر برای فروش کالا ممنوع است و باید با این افراد برخورد شود.

هوایی به رشد قارچ گونه این قبیل دست فروشان در حاشیه معابر اصلی اشاره کرد و افزود: برای حذف و ساماندهی چنین مشاغل مزاحمی علاوه برخوردهای انتظامی و قهری پلیس نیازمند همراهی و ورود سایر دستگاه‌های متولی ترافیک است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده