سفر هیأتی آمریکایی به الرقه روسیه


سفر هیأتی آمریکایی به الرقه روسیه

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از یک مقام نظامی آگاه آورده است که یک هیأت بلندپایه از ائتلاف بین المللی و ارتش آمریکا برای نخستین بار طی دو سال گشته به شهر الرقه رفت و با مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه برای حمایت از آنها دیدار کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از یک مقام نظامی آگاه آورده است که یک هیأت بلندپایه از ائتلاف بین المللی و ارتش آمریکا برای نخستین بار طی دو سال گشته به شهر الرقه رفت و با مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه برای حمایت از آنها دیدار کرد.

به گفته منبع مذکور، سفر این هیات نظامی به الرقه دو روز به طول انجامید و دو طرف به مسائل نظامی مربوط به حمایت از ثبات و امنیت در منطقه حوض الفرات پرداختند.

واشنگتن دو سال پیش در اکتبر ۲۰۱۹ نیروهایش را از الرقه خارج کرد.

سفر هیئت آمریکایی به الرقه در حالی انجام شده که احزاب کُرد درباره اوضاع فاجعه بار در مناطق خودمدیریتی شرق و شمال سوریه که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) است، هشدار دادند.

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، گروه به اصطلاح «المجلس الوطنی الکردی» (شورای ملی کُرد) ، وفادار به رژیم ترکیه، روز گذشته در مورد وضعیت فاجعه باری که در انتظار مناطق تحت کنترل کُردهای جدایی‌طلب است، هشدار داد و آن را نتیجه توقف گفت‌وگوی کُردها با یکدیگر و بروز توافق‌ها و تفاهم‌هایی بین بازیگران بین المللی و منطقه‌ای موثر در پرونده سوریه دانست.

«اسماعیل رشید» عضو شورای ملی کُرد گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه که بر خودمدیریتی کُردها تسلط دارند باید قدر فرصت را برای گفت وگو بدانند.

«نواف رشید» نماینده شورای ملی کُرد در منطقه کردستان عراق همین ماه تاکید کرد که آمریکا آمادگی خود را برای ایجاد فضای مناسب از سرگیری گفت‌وگوی میان کُردها اعلام کرده است.

او ابراز امیدواری کرد که آمریکا بر گروه احزاب الوحده الوطنیه کُرد تحت رهبری حزب «الاتحاد الدیمقراطی» (اتحاد دموکراتیک) برای ازسرگیری مذاکرات در نزدیک‌ترین زمان ممکن فشار آورد.

احزاب شورای ملی کُرد که ترکیه را مقر خود قرار داده‌اند و احزاب الوحده الوطنیه الکردیه یک سال پیش گفت‌وگوهایی را تحت نظارت آمریکا با یکدیگر آغاز کردند؛ اما به دلیل اختلاف‌های زیادی که بینشان بود به هیچ توافق سیاسی دست نیافتند.

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه هم به تازگی گفت که کُردها در سوریه در حال حاضر روی همکاری با ایالات متحده حساب می‌کنند که نیروهای آن در مناطق آنها حضور دارند.

لاورنتیف گفت: ایالات متحده می‌تواند تصمیمی بگیرد که نیروهای خود را به طور ناگهانی از سوریه خارج کند، همانگونه که در افغانستان این کار را کردند و این مسئله یک نشانه آشکار برای کُردها است.

این مقام روسی با اشاره به تداوم تماس مسکو با کُردها در سوریه تاکید کرد: گفت‌وگوی کُردها با دمشق نه تنها ضروری است، بلکه باید با دستیابی به راه حلی میانه و توافق نامه‌های مشخص با طرف سوری پایان یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...