احداث موزه حماسی اسلامی شهدای آمل


احداث موزه حماسی اسلامی شهدای آمل

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از احداث موزه حماسی اسلامی شهدای آمل خبر داد و گفت:نیازمند عزم و همت جهادی مسئولین آمل برای احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن آمل هستیم تا این حماسه را برای تاریخ معرفی و هزارسنگر را احیا کنیم.

عبدالله ملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان آمل با بیان اینکه در مورد حماسه مردم آمل در جنگ جنگل کارهای زیادی صورت گرفت، و اشاره به اینکه کمونیست ها در کتاب خود عنوان هزارسنگر آمل را به نفع خود بهره‌برداری کردند، اظهارکرد: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باید برای جوانان تبیین شود.

وی بر ضرورت انتقال این حماسه به آیندگان و نسل جوانان تاکید کرد و گفت: کتاب های زیادی با موضوع جنگ جنگل نوشته شد و قرار است در هفته دفاع مقدس کتاب کارنامه جنگ جنگل رونمایی شود.

ملکی با بیان اینکه اوج جنگ جنگل در اوایل دهه ۶۰، حماسه ششم بهمن آمل بود و با اشاره به اینکه امام (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از آمل یاد کرد، گفت: این مسئله دارای پیام است؛ چراکه یکی از مولفه‌های قدرت نظام انقلاب اسلامی ما مردم هستند و امام، مردم و مقاومت مردمی را خوب دید و به دشمنان فهماند که مردم پای این انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در آمل ساخت موزه است، تصریح کرد: آمل دروازه ورود به استان است و سالانه شاهد ۲۰ میلیون گردشگر هستیم و باید مقاومت و حماسه اسلامی مردم را خوب به نمایش بگذاریم.
این مسئول با بیان اینکه آمل یعنی تاریخ و آملی‌ها نباید نسبت به این حماسه و تاریخ بی‌تفاوت باشند، ادامه داد: در چهلمین سال حماسه اسلامی ششم بهمن آمل قرار داریم و انتظار می‌رود برای احداث این موزه از سوی مسئولین این شهرستان تلاش ویژه صورت گیرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه معرفی حکومت علویان و مرعشیان، ۴۰ شهید حماسه اسلامی آمل و سردارانی چون امیر منفرد نیاکی در موزه یکی از اهداف است، گفت: نیازمند عزم و همت جهادی مسئولین آمل برای احداث موزه ششم بهمن آمل هستیم تا حماسه اسلامی را برای تاریخ معرفی و هزارسنگر را احیا کنیم.

*نیازمند عزم همگانی برای ساخت موزه شهدای آمل هستیم

«حسن خیریانپور» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندان نیز در این جلسه با بیان اینکه نیازمند عزم همگانی برای ساخت موزه شهدای آمل هستیم، اظهارکرد: در قبال این همه مقاومت و ایثار و فداکاری در شهری مثل آمل با آن حماسه اسلامی ششم بهمن قابل انجام است و بهترین نقطه برای جوانان و مردم و مسافرین خواهد بود.

«بشیر» عضو شورای اسلامی شهرستان آمل نیز با بیان اینکه ارزش‌گذاری روی حماسه‌های کشور پایداری و دوام و قوام کشور را تعیین می‌کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا و عزیزانی است که خالصانه پای مرز و بوم ایستادند و این مملکت با خون شهدا حفظ شده است و به برکت خون شهدا این نظام پایدار خواهد ماند.
وی با بیان اینکه ما باید این افکار و عقاید را در بین مردم فرهنگ سازی کنیم، افزود: ما آسیبهای جنگ را ندیدیم و روزهای سختی را که مردم تحمل کردند ندیدیم و باید موزه را در مکانی انتخاب کنیم که تمام جوانب دیده بشود و مردم پذیرا باشند چرا که حرمت گذاشتن به خون شهدا یکی از تکالیف ما است.
در ادامه این جلسه «علیرضا شریعت» فرماندار آمل با بیان اینکه آمل دارای انسانهای بزرگی است و باعث افتخار ما است، گفت: نسل جنگ در حال عروج هستند و این واقعیتی است که باید همگان بدانند.
وی افزود: ما بعد از جنگ در شهرها موزه‌ای نداریم که شهدای‌مان را معرفی کنیم به شهدا و جانبازام و مردم آمل و حماسه آفرینان ششم بهمن بدهکاریم.

*مانور حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار می‌شود

«علی امانی» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان آمل در ادامه این جلسه اظهارکرد:مردم آمل در حدود ۲۰ ساعت طومار اتحادیه کمونیست ها را درهم پیچیدند و باید درس مقاومت را از آنها بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه گردان یاحسین (ع) و گردان روح الله توسط بچه‌های زبده سپاه در آمل شکل گرفه بود، گفت: دو گردان، تیپ ۷۵ ظفر (که بعد از جنگ منحل شد) و تیپ کاندویی ۵۸ مالک اشتر تحت امر قرارگاه رمضان بودند و مأموریت خارج از کشور را انجام می‌دادند و با تشکیل نیروی قدس سپاه با حضور مدافعین حرم تا پایان داعش در جبهه مقاومت فعالیت داشتند.

امانی با اشاره به نامگذاری هفته مقاومت در آمل ادامه داد: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌های متنوع، از دوم تا هشتم بهمن هستیم و برنامه‌ها با سخنرانی آیت الله جوادی آملی با حضور طلاب و رحانیون در قم شروع می‌شود.
وی برگزاری مسابقات بین المللی کشتی فرنگی و مسابقات بین المللی بسکتبال با ویلچر و مانور حماسه اسلامی ششم بهمن را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: برای احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن جلسات مختلفی داشتیم و تا پای کلنگ زنی رفتیم اما به دلایلی این امر محقق نشد.
این مسئول ادامه داد: در موزه حماسه اسلامی ششم بهمن و جنگل فعالیتهای مردم در قبل از انقلاب و فعالیت های آیت الله جوادی در آمل، قبل انقلاب و حین انقلاب و پایان انقلاب و دفاع مقدس را به تفکیک عملیات ها و ۱۰۴۸ شهید و سرداران شهید امیر منفرد نیاکی، شهیدان تیموریان و طاهری و ۱۴ شهید از خانواده تک پسر، ۳۶ خانواده ۲ شهید و مدافعین حرم را معرفی خواهیم کرد.

*احداث موزه شهدای آمل یک کار دینی است

سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل نیز با اشاره به اینکه پیگیر احداث موزه حماسه اسلامی ششم بهمن در آمل هستیم، از حماسه مردم آمل در ششم بهمن یاد و اظهار کرد: مردم مازندران حتی در یمن نیز حضور یافته و به شهادت رسیدند و در همانجا دفن شدند.
وی با بیان اینکه تعداد موقوفه‌های آمل از بعضی از استان ها بیشتر است، گفت: آمل به تنهایی حدود ۳ هزار موقوفه دارد به خاطر اینکه از دیرباز محل اقامت سادات و اهل بیت بود وعلاقه وافر مردم به اهل بیت مشهود است.
مرتضوی با بیان اینکه مقام و منزلت شهدا کمتر از امامزادگان نیست و فلسفه دینی و ارزشی دارد، گفت: موزه شهدا، موزه علمای ما هم است و باید داشته‌های آمل را در این مکان معرفی کنیم و یک کار دینی انجام بدهیم.

امام جمعه آمل تصریح کرد: احداث موزه شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل یک کار دینی و ارزشی است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست