بیش از 38 هزار تست کرونا در گچساران انجام شد


بیش از 38 هزار تست کرونا در گچساران انجام شد

گچساران - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 38 هزار و 300 مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شد.

سعید غلامیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ درصد از جمعیت این شهرستان از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون تست داده اند .

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزارو ۷۸۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

غلامیان تصریح کرد: هم اکنون۳۲۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند.

وی اظهار داشت: ۱۳۸ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند که شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بیش از ۱.۳درصد است.

وی ابراز کرد: هم اکنون گچساران در وضعیت قرمز قرار دارد و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را در خصوص اصناف این شهرستان در دستور کار داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: ۵۱ مورد بیمار مشکوک به کرونا هم اکنون در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

غلامیان بیان کرد: انتظار می رود شهروندان گچسارانی تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام‌نشده پروتکل ها بهداشتی را رعایت و مسافرت‌های خارج از شهر را کنسل، و از پذیرایی مسافران خارج از شهر خود داری کنند.

وی ابراز کرد: طرح دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی،بازدید از بازار و ادارات برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی واستفاده از ماسک از مهمترین اقدام های در حال انجام برای کنترل انتشار بیماری ویروس کرونا در این شهرستان است.

غلامیان از آغاز تزریق واکسن کرونا به افراد ۶۸ سال به بالا از امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: پنج هزارو ۶۰۸ سالمند بالای ۶۸ سال در گچساران وجود دارد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها