خانواده‌ها در امر ازدواج به هم آسان بگیرند/ مهریه‌ بالا انگیزه طلاق می‌شود


خانواده‌ها در امر ازدواج به هم آسان بگیرند/ مهریه‌ بالا انگیزه طلاق می‌شود

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی از خانواده ها خواست تا در امر ازدواج فرزندانشان به یکدیگر آسان بگیرند.

حجت الاسلام الله رضا اکبری به مناسبت هفته ازدواج در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سخت گیری خانواده های دختر و پسر در ازدواج‌های امروزی، گفت: اگر خانواده ها به هم آسان بگیرند و مثلا خانواده دختر در خرید طلا و دیگر ملزومات و برگزاری مراسم ازدواج به خانواده پسر آسان گرفته و در مقابل خانواده پسر هم انتظار جهیزیه‌های آنچنانی از دختر و خانواده‌اش نداشته باشند، ازدواج‌ها آسان‌تر خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: خانواده های دختر و پسر باید در امر ازدواج بنای بر اذیت کردن هم نداشته باشند و چشم و هم چشمی را هم کنار بگذارند تا ازدواج جوانان تسهیل شود.

امام جمعه سنقروکلیایی ادامه داد: خانواده‌ دخترها می توانند با پایین آوردن هزینه های ازدواج از برگزاری مراسم گرفته تا خرید، پسرها را به ازدواج کردن ترغیب کنند.

اکبری در ادامه با توصیه به خانواده های دختردار برای سبک گرفتن مهریه، گفت: مهریه های بالا انگیزه مردها را برای ازدواج کم می کند.

وی با تاکید بر اینکه بعضا مهریه بالای انگیزه طلاق در خانم ها ایجاد می کند، گفت: وقتی خانمی می بیند که با به اجرا گذاشتن مهریه خود می تواند پول زیادی به دست آورد، مهریه خود را اجرا گذاشته و هرطور شده آن را می گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه کنونی مهریه‌های بالا وسیله ای برای عقده گشایی برخی زنان شده، گفت: وقتی زنی مهریه خود را به دلیل اختلافات جزیی و قابل حل سریعا به اجرا می گذارد، تمام محبت و علاقه همسرش را نسبت به خود از دست می دهد و همسرش دیگر به هیچ قیمتی حاضر به ادامه زندگی با او نخواهد بود و یا اگر هم زندگیشان ادامه یابد، قطعا آن حلاوت و شیرینی قبل را نخواهد داشد.

اکبری با بیان اینکه در روایات آمده که یکی از نشانه‌های مبارک بودن زن مهریه پایین اوست، گفت: در دین اسلام از مهریه به عنوان صداق یاد شده، لذا در این فرهنگ صداق نشانه صداقت علاقه مرد به همسرش است و به این معنا است که من همسرم را به قدری دوست دارم که حاضرم به او هدیه ای در شان او بدهم. لذا صداق باید به اندازه ای باشد که مرد هنگام ازدواج توان پرداخت آن را داشته باشد و در اموزه های دینی توصیه بر این است که مرد قبل از ازدواج مهریه همسرش را به او بدهد.

اکبری در پاسخ به آن دسته از افرادی که مهریه بالا را تضمینی برای خوشبختی خانم ها می‌دانند، گفت: اگر مهریه‌های بالا ضامن خوشبختی خانم‌ها بود، خانم های زیادی را نمی‌دیدیم که با گذشتن از مهریه‌های بالای خود حاضر به طلاق می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت می‌تواند نقش اثرگذاری در تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد، گفت: دولت می تواند با ارائه تسهیلاتی مثل ودیعه مسکن، تسریع در پرداخت وام ازدواج و یا با در نظر گرفتن طرح هایی مثل واگذاری خانه به زوج های جوان به شرط اجاره به شرط تملیک و یا در نظر گرفتن دیگرمشوق ها برای تشکیل خانواده و فرزندآوری جوانان را به امر ازدواج ترغیب کند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن