(تصاویر) شورش و غارت بی‌سابقه در آفریقای جنوبی


(تصاویر) شورش و غارت بی‌سابقه در آفریقای جنوبی

پلیس آفریقای جنوبی مردم را به سوءاستفاده از شورش‌ها محکوم کرده است. ناآرامی‌ها در اعتراض به زندانی شدن جیکوب زوما آغاز شد، اما بعد گسترش پیدا کرد.

در پی شورش مرگباری که با زندانی شدن جیکوب زوما، رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی در این کشور درگرفته، سیریل رمافوزا، رییس جمهوری آفریقای جنوبی از مردم خواسته در مقابل خشونت بایستند.

به گزارش فرارو، دست کم شش نفر در این شورش‌ها کشته شده‌اند و ۵۰۰ نفر از جمله رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی دستگیر شده‌اند. هواداران جیکوب زوما مغازه‌ها را غارت کرده‌اند و ساختمان‌ها را آتش زده‌اند.

دولت نیرو‌های ارتش را در استان محل تولد زوما مستقر کرده است. جیکوب زوما در پی خودداری از حضور در تحقیقات درباره فساد مالی در دوران ریاست جمهوری‌اش به سرپیچی از دستور دادگاه محکوم شده است

زومای ۷۹ ساله که اتهام فساد را رد می‌کند به ۱۵ ماه زندان محکوم شده است، اما امیدوار است که دادگاه قانون اساسی کشور حکمش را لغو کند یا کاهش دهد.

کارشناسان می‌گویند شانس تحقق امید رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی بسیار کم است.

سریل رامافوزا در یک سخنرانی تلویزیونی خشونت‌ها را محکوم کرده و گفته این شورش در تاریخ دموکراسی این کشور بی‌سابقه بوده است.

پلیس مردم را به سوءاستفاده از شورش‌ها محکوم کرده است. ناآرامی‌ها در اعتراض به زندانی شدن جیکوب زوما آغاز شد، اما بعد گسترش پیدا کرد.

تصاویر منتشر شده از دوربان نشان می‌دهد مغازه‌ها غارت شده‌اند یا به آتش کشیده شده‌اند. در ژوهانسبورگ، تلویزیون، لباس، مایکروویو و اقلام دیگر را دزدیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...