850 دستگاه از ناوگان تاکسیرانی شهر همدان فرسوده است


850 دستگاه از ناوگان تاکسیرانی شهر همدان فرسوده است

همدان-ایرنا-  سرپرست معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان گفت که از مجموع یک هزار و 100 خودرو فرسوده ناوگان تاکسیرانی شهر همدان، 250 دستگاه نوسازی شده و 850 تاکسی فرسوده و نیازمند نوسازی است.

«میلاد کریمی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزد: تمرکز شهرداری همدان بر حذف خودروی پیکان از ناوگان تاکسیرانی شهر است که برای حذف و نوسازی این خودروها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای مالکان در نظر گرفته‌ شده است.

به گفته وی، درهمین ارتباط ۷۰ تاکسی پیکان از چرخه حمل‌و نقل دورن شهری همدان حذف و ۵۰ دستگاه باقیمانده نیز به زودی با استفاده از تسهیلات بانکی حذف و با خودروی مناسب جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ تاکسی جدیدی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه نمی شود، افزود: ناوگان تاکسیرانی شهر همدان دارای سه هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو(تاکسی) است که البته این تعداد به لحاظ جمعیت شهری بیش از حد نیاز است.

کریمی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل و نقل درون شهری همدان در سال جاری، تصریح‌ کرد: نرخ حمل و نقل درون شهری همدان در سال جاری براساس مصوبه شورای شهر، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

سرپرست معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان به اجرای طرح نصب کارتخوان در تاکسی های درون شهری اشاره کرده و گفت: دستگاه کارتخوان در ۸۰۰ دستگاه از مجموع ناوگان تاکسیرانی شهر همدان نصب شده که به دلیل عدم استقبال شهروندان برای پرداخت الکترونیکی کرایه و همچنین کمبود برخی قطعات برای تعمیر کارتخوان ها، اجرای این طرح با استقبال خوب تاکسیرانان مواجه نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق