ماجرای درگیری لفظی وزیر بهداشت و نماینده زاهدان/ نمکی: زیر بار حرف زور نمی‌روم! + فیلم


ماجرای درگیری لفظی وزیر بهداشت و نماینده زاهدان/ نمکی: زیر بار حرف زور نمی‌روم! + فیلم

وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و بررسی نیازهای این استان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در جلسه‌ای که با...

خبرگزاری فارس - گروه سلامت: سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان روز پرتنشی را در استان سیستان و بلوچستان سپری کرد. وی که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و بررسی نیازهای این استان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برای بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا برگزار شده بود در مقابل اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد.

شب گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که صریح و پرتنش هم بود، فدا حسین مالکی نماینده زاهدان به تندی از وزیر بهداشت و دیگر مدیران وزارتخانه انتقاد کرد. او از وضعیت امکانات بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان گلایه کرد.

حسین مالکی همچنین از برخی اظهارات مبنی بر اینکه دلیل شیوع کرونا در این استان عدم رعایت بهداشت و پروتکل ها از سوی مردم بوده است انتقاد کرد و این اظهارات را «توهین آمیز» دانست.

نماینده مردم سیستان همچنین گفت که برخی سخنان وزیر بهداشت دارای ماهیت قضایی است که این موضوع با واکنش سعید نمکی مواجه شد و وی خطاب به مالکی گفت ما را «نترسانید»، «ما روی مین آمده ایم»! من روزی که روی مین آمدم برای تکه تکه شدن آمدم. نماینده مردم زاهدان همچنین در این جلسه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در مورد اظهار نظر چند روز پیشش در مورد فوت شدن یک نفر در این استان، عذرخواهی کند که وزیر بهداشت و درمان همچنان بر آماری که اعلام کرده بود معتقد بود.

فداحسین مالکی به وزیر بهداشت تاکید کرد: «در مورد بحران کرونا آمار غلط به وی ارائه شده است»

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ اعلام کرد: «اگر در آن تاریخ در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان تعداد فوتی ها بجز یک نفر باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آمار غلط داده باشند، فردا صبح کامران کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را عزل می کنم»

در ادامه این ماجرا مالکی در واکنش به اظهارات نمکی گفت اجازه نمی دهیم هر کسی به مردم استان توهین کند. این اظهارات نماینده با واکنش صریح و تند وزیر بهداشت مواجه شد همین موضوع منجر به انتقادهایی زیادی از نحوه سخنان وی شده شده است.

اما دلیل عصبانیت وزیر بهداشت از سخنان نماینده مجلس چه بود؟ و چه موضوعی باعث شده تا نمکی به اظهارات نماینده زاهدان واکنش نشان دهد؟

انتشار کلیپی دیگر از سخنان وزیر بهداشت نشان می‌دهد که فشار نماینده مجلس برای تحمیل خواسته خود در زمینه تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دلایل عصبانیت نمکی بوده است، به صورتی که وزیر بهداشت در این خصوص گفت: بعضی از گفتمان‌ها حقایق را برگزار می‌کند، من دوست داشتم اقای مالکی در ادامه جلسه حضور داشت و حرف‌های من را می‌شنید، وی سه بار به ملاقات بنده آمده است و من با روی گشاده وی را پذیرا شدم.

وی عنوان کرد: به ولله هر سه بار ایشان برای تغییر رئیس دانشگاه آمده است و هر سه بار فردی را به من معرفی کرده است که در قامت ریاست دانشگاه علوم پزشکی نبود و من این کار را نکردم من با فشار نماینده رئیس عوض نمی‌کنم، وظیفه من تعیین رئیس دانشگاه است و نماینده باید کمبودها را به من اعلام کند، من وزیری نیستم که با فشار نماینده مجلس مدیر تغییر دهم.

وزیر بهداشت افزود: من از وزیرانی نیستم که زیر بار این فشارها بروم اگر رئیسی کارش نادرست است و کارش خوب نیست به من منعکس کنند. هیچوقت ایشان در مورد کمبودها با من حرف نزده است و اگر مکاتبه‌ای به تاریخ آن زمان، در دفتر من ثبت شده که من پاسخ نداده‌ام من گردنم را گرو میگذارم، هر سه بار از من درخواست تغییر رئیس دانشگاه را داشته‌اند رئیس هم آدمی باشد که دفتر وی هماهنگ کند.

وی تاکید کرد: من نمایندگان را با هر اعتقادی که دارند میستایم، مطلقا حرف‌های من گوشه و کنایه نبود و این موضوع سوء تعبیر شد.

گفتنی است؛ چند روز پیش سعید نمکی به اظهارات جهانپور مدیر کل روابط عمومی این وزارتخانه واکنش نشان داده بود و در نامه ای به کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به برخی حواشی پیرامون گفتمان درخصوص واردات واکسن در فضای مجازی، گفت: صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

انتظار می‌رود مسوولان وزارت بهداشت که این روزها همه تلاش خود را برای مدیریت بحران کرونا به کار گرفته‌اند با افزایش تا آوری و صبوری از این بحران عبور کرده و وارد حواشی نشوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید