توقف تولید هیوندای ولستر استاندارد برای سال 2022


توقف تولید هیوندای ولستر استاندارد برای سال 2022

هیوندای، ولستر استاندارد را برای سال مدل 2022 متوقف کرده و تنها مدل N با عملکرد بالا تولید خواهد شد.


توقف تولید هیوندای ولستر استاندارد برای سال ۲۰۲۲

هیوندای، ولستر استاندارد را برای سال مدل ۲۰۲۲ متوقف کرده و تنها مدل N با عملکرد بالا تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای تولید مدل‌های ولستر Premium، R-Spec Turbo و Ultimate را برای سال ۲۰۲۲ متوقف کرده است و فقط ولستر N با عملکرد بالا به تولید خواهد رسید. ولستر N مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۷۵ اسب بخار است که همراه با یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دو کلاچه ارائه می شود.

هیوندای در ابتدا گفت که فقط برخی از مدل‌های ولستر متوقف می‌شوند، اما اکنون، به دلیل تقاضای بازار، تصمیم به توقف تولید همه آن‌ها به جز مدل N گرفته است. سخنگوی هیوندای گفت مدت هاست در حال ارزیابی سطح‌ تقاضا بوده اند و اکنون به دلیل تقاضای بازار، تصمیم گرفت فقط مدل N را برای سال ۲۰۲۲ ارائه دهد.

هیوندای ولستر استاندارد ممکن است با عملکرد بالا و ۲۷۵ اسب بخاری ولستر N نادیده گرفته شود اما آزمایش طولانی مدت 6 هزار و 437 کیلومتری را با موفقیت به پایان رساند. پس از آنکه اخباری مبنی بر اینکه این خودروساز کره‌ای می‌تواند مدل‌های ولستر به غیر از N را متوقف کند، منتشر شد، سخنگو تأیید کرد که ولستر برای سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد.

هیوندای می‌گوید که مدل‌های کمتری برای مدل ۲۰۲۲ ارائه می‌دهد، اما مشخص نمی‌کند کدام یک از بین می‌روند. ولستر که اکنون در نسل دوم خود قرار دارد، در حال حاضر به عنوان نسخه ۲.۰ لیتری Premium، Turbo R-Spec و Turbo به همراه نسخه N با عملکرد بالا در دسترس است.

مدل‌های ولستر ۲.۰ از یک موتور چهار سیلندر ۱۴ لیتری همراه با گیربکس استاندارد شش سرعته دستی و گیربکس اتوماتیک شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. هدف مدل‌های توربو این است که یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار با دستی یا یک واحد اتوماتیک دو کلاچه ارائه شود.

هنگامی که ولستر توربو ۲۰۱۹ آزمایش شد، آن را یک رقیب با دیگر هاچ بک‌های جمع و جور مانند مزدا ۳ و هوندا سیویک اسپرت معرفی کردند. اکنون قرار است فقط با جعبه دنده دستی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و شش سرعته توربوی ۲۷۵ اسب بخاری از Performance Blue ۲۰۱۹ ولستر N خداحافظی کنیم. تعداد زیادی از کارشناسان معتقدند این خودرو بسیار جوان پسندانه بوده اما رقیبی برای هوندا سیویک تیپ R با ۳۰۶ اسب بخار نبوده است.

قیمت ولوستر ۲۰۲۱ با ۲.۰ لیتر مجهز به 6 سرعت، از ۱۹ هزار و ۹۰۵ دلار شروع می‌شود. توربو R-Spec با قیمت ۲۴ هزار و ۴۴۵ دلار و توربو با ۲۶ هزار و ۷۵۵ دلار شروع می‌شود. قیمت ولستر N با دنده دستی ۳۳ هزار و ۲۵۵ دلار و با گیربکس اتوماتیک جدید دو کلاچه ۳۴ هزار و ۷۵۵ دلار شروع می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش