دانش آموزان ایرانی خارج از کشور، فرار مغزها


دانش آموزان ایرانی خارج از کشور، فرار مغزها

اگر بخواهیم شاهد فرار مغزها نباشیم و علاوه بر آن حتی آن‌ها را به سدی مستحکم در مقابل دشمنان بدل کنیم،باید روحیه معنوی را در دانش آموزان تقویت کنیم.

اگر بخواهیم شاهد فرار مغزها نباشیم و علاوه بر آن حتی آن‌ها را به سدی مستحکم در مقابل دشمنان بدل کنیم،باید روحیه معنوی را در دانش آموزان تقویت کنیم؛ البته این امر تنها با تعامل آموزش و پرورش با حوزه میسر می‌شود. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر و مسؤولان آموزش و پرورش با اشاره به فرار مغزهای متفکر از کشور و اظهار تأسف نسبت به این امر، گفت: اگر کسانی که به عنوان فرار مغزها از کشور خارج می‌شوند، در زمان دانش آموزی، بنیه مذهبی و معنوی آنان تقویت می‌شد، امروز برای چند دلار بیشتر از کشور خارج نمی‌شدند، تا نوکری بیگانگان را کنند.

وی بیان کرد: در اروپا و در زمان قرون وسطی که دانشمندانی مانند گالیله را محاکمه می‌کردند، در کشور ما با تعامل خوبی که بین حوزه علمیه و سایر ارگان‌های آموزشی وجود داشت، زکریای رازی‌ها، شیخ بهایی‌ها و ... خود را نشان دادند و امیدواریم که آن تعاملات بیشتر و بیشتر شود.

دانش آموزان ایرانی خارج از کشور، فرار مغزها

این استاد درس خارج فقه حوزه با بیان این که آموزش و پرورش باید در زمینه فکری همیشه با حوزه تعامل داشته باشد، اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه همکاری نکند، قطعا نمی‌تواند دانش آموزان را در آینده به عنوان محصولاتی مفید برای کشور معرفی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به برنامه‌های امیدوار کننده‌ای که برای تعامل هرچه بیشتر حوزه علمیه و آموزش و پرورش پیش بینی شده است، اظهار کرد: امیدواریم که این تصمیمات به مرحله عمل برسد.

مکارم شیرازی بیان کرد: اصلاحات در آموزش و پرورش باید در سه جنبه برنامه‌ها، کتاب ها و معلمان صورت گیرد؛ چرا که اگر حتی یکی از اینها دچار اشکال و دیگری خالی از اشکال باشد، نتیجه منفی در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که هنوز در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش اشکالاتی وجود دارد، گفت: باید برای این امر یک گروه علمی بسیار قوی شامل حوزویان و غیر حوزویان دور هم جمع شوند و پالایشی اساسی را در کتاب‌های موجود ایجاد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید