از دستگیری سارق مسلح با پوشش مامور تا فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا


از دستگیری سارق مسلح با پوشش مامور تا فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا

تهران- ایرنا- پلیس تهران بزرگ امروز /سه‌شنبه/ از دستگیری سارق مسلح با پوشش مامور، فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا و جاعل مدارک دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: بیست و سوم خرداد ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه تحت عنوان مأمور حسب دادخواهی ۲ تبعه افغانستان به اداره یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" افزود: شاکیان در تحقیقات پلیسی اظهار داشتند، حوالی ساعت ۱۸ سیزدهم خرداد ماه در حالی که در تقاطع اتوبان "آزادگان – فتح" به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید ۱۳۱ سفیدرنگ شده بودند، راننده خودرو پس از طی مسافتی با معرفی خود به عنوان مامور پلیس و با تهدید به وسیله یک قبضه سلاح کمری رولور کلیه اموال و مدارک همراه شاکیان شامل: یک دستگاه گوشی موبایل به مارک سامسونگ به همراه ۲ عدد کارت عابربانک با اخذ رمز آن‌ها را اخذ و پس از پیاده کردن مال‌باختگان در محدوده میدان "زیباشهر" متواری می‌شود.

وی ابراز داشت: در راستای پیگیری موضوع و در جریان اقدامات پلیسی به عمل آمده همچون بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم، اطلاع حاصل شد، تلفن همراه یکی از مال‌باختگان در اختیار شخصی به نام "کریم" است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تصویر کریم به رویت شکات رسید که صراحتاً وی را به عنوان سارق مسلح شناسایی کردند. در ادامه روند پیگیری پرونده طی تحقیقات پلیسی، مشخص شد متهم مورد نظر در امر خرید و فروش مواد مخدر نیز فعالیت دارد

نثاری افزود: با اطلاعات بدست آمده کارآگاهان طی ساعت‌ها اقدامات پلیسی و اطلاعاتی علیرغم اینکه آدرس دقیقی از محل سکونت و حضور کریم به دست نیامده بود کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری متهم در غرب تهران می‌شوند.

وی گفت: کریم در مواجهه حضوری با شکات به عنوان سارق مسلح تحت پوشش مامور مورد شناسایی قرار گرفت؛ همچنین اقدامات پلیسی برای کشف سلاح و سایر جرائم احتمالی دیگر متهم با جدیت ادامه دارد.

از دستگیری سارق مسلح با پوشش مامور تا فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا

دستگیری فروشنده واکسن‌های میلیونی کرونا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ بیان داشت: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد، از ترس ابتلا به بیماری کرونا، در فضای مجازی برای خرید واکسن جستجو و یک صفحه اینستاگرامی که مدعی فروش واکسن‌های کرونا با شرایط ویژه بود را مشاهده کردم و به ادمین پیام دادم پس از لحظاتی پاسخ من را داد و گفت تنها چند دقیقه زمان برای خرید باقی مانده است که بنده سریعا مبلغ اعلامی را واریز کردم و ساعاتی بعد واکسن را تحویل گرفتم اما زمانی که برای تزریق به یکی از دوستان خود که پزشک است مراجعه کردم متوجه شدم واکسن تقلبی بوده است.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" اظهار داشت: بررسی موضوع در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و مشخص شد، متهم با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی و سوءاستفاده از تصاویر آرشیوی تزریق واکسن اقدام به فروش داروهای غیرقابل استفاده تحت عنوان واکسن کرونا به کاربران شبکه های اجتماعی می‌کند.

وی ابراز داشت: با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه او در یکی از مناطق شمالی تهران، با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و بیش از ۳۵ عدد واکسن تقلبی کرونا از این مکان کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و روبه‌رو شدن با شاکی پرونده ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش واکسن‌های تقلبی تحت عنوان واکسن کرونا به قیمت‌های میلیونی اعتراف کرد.

این مقام سایبری اظهار داشت: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

بازداشت جاعل مدارک دانشگاهی
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: اخیراً پرونده‌ای از سوی دادیاری دادسرای ناحیه هفت تهران به شکایت یکی از دانشگاه‌ها مبنی بر ارائه مدرک کارشناسی جعلی آن دانشگاه از سوی فردی به اسم "محسن" به شرکت خصوصی پرونده در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" گفت: کارآگاهان در گام اول پی‌جویی هویت کامل متهم را شناسایی و با توجه به اینکه تمامی آدرس‌های اعلامی متهم کذب بوده و آدرس دقیقی از او در دسترس نبود، کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم آدرس محسن واقع در خیابان "سهروردی" را شناسایی و متهم را دستگیر کردند.

وی ابراز داشت: متهم ابتدا منکر هرگونه جعل مدرک شد اما در نهایت پس از مواجه با ادله متقن به جرم جعل مدرک دانشگاهی اعتراف و بیان داشت که مدارک جعلی را از شخصی به نام "امید" دریافت کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: با اعتراف صریح محسن به بزه انتسابی پرونده به دادسرا ارسال و متهم با قرار صادره به منظور تکمیل تحقیقات و دستگیری همدستش در اختیار این یگان قرار گرفت که با شناسایی هویت همدست متواری دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...