جنجال اظهارات غیربهداشتی ! + فیلم و جزئیات درگیری لفظی وزیر با نماینده زاهدان


جنجال اظهارات غیربهداشتی ! + فیلم و جزئیات درگیری لفظی وزیر با نماینده زاهدان

رکنا: درگیری لفظی وزیر بهداشت و نماینده زاهدان درباره بحران کرونا در این استان؛ ماجرا و واکنش‌هاچه بود؟

فحاشی وزیر بهداشت یکی از خبرهای جنجالی اخیر بوده است. فحاشی وزیر بهداشت روی آنتن زنده تلویزیون انتقادهای زیادی را به همراه داشت. علت فحاشی وزیر بهداشت عدم کنترل عصبانیت خود در برابر وضعیت شروع کرونا و اظهارات نماینده استان سیستان و بلوچستان بود . فحاشی وزیر بهداشت در شأن و شخصیت وزیر کشور نبود. فحاشی وزیر بهداشت انتقادهای گسترده مردم را نیز در پی داشت.

به گزارش رکنا، وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و نیازهای سیستان و بلوچستان به آن جا سفر کرده بود، در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برگزار شد، به اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد.

وزیر بهداشت گفت : ... خورده هر کس ...

اگرچه از دو سوی بحث، الفاظ تندی به کار برده شد اما وزیر بهداشت در یک جا، از عصبانیت نتوانست خود را کنترل کند و در پاسخ به یکی از نمایندگان زاهدان گفت: «... خورده هر کس به مردم سیستان و بلوچستان توهین کرده است.»

اتفاقی که بازتاب و واکنش های گسترده ای داشت. در جلسه ستاد استانی کرونا در زاهدان، فدا حسین مالکی نماینده زاهدان به تندی از وزیر بهداشت و دیگر مدیران وزارتخانه انتقاد کرد.

او معتقد بود آمار فوتی ها و تخت های خالی که وزیر اعلام کرده با واقعیت منطبق نیست و وزیر هم اظهار می کرد مبنای آماری که من اعلام می کنم دانشگاه علوم پزشکی استان است و اگر ثابت شود که آمار را اشتباه اعلام کرده اند من فردا صبح رئیس دانشگاه را عزل می کنم.

مالکی هم ضمن اشاره به بررسی هایی که با برخی مسئولان استان درباره نقل قول وزیر مبنی بر وجود 400 تخت خالی در سیستان و بلوچستان انجام داده که منطبق با واقعیت نیست، تاکید کرد ما اجازه نمی دهیم هر کس و ناکسی به مردم ما توهین کند.

وی با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر این که دلیل شیوع کرونا در این استان رعایت نشدن بهداشت و پروتکل ها از سوی مردم بوده است، این اظهارات را «توهین آمیز» دانست.

این اظهارات نماینده با واکنش صریح و تند وزیر بهداشت و بیان این جملات که ما برای روی مین رفتن آماده ایم و... همراه شد ودرادامه با استفاده از یک لفظ نامناسب به پایان رسید که همین موضوع منجر به انتقادهای زیادی از نحوه سخن گفتن وی آن هم در جمع کارشناسان شده است.

در عین حال ، انتشار ویدئویی دیگر از سخنان وزیر بهداشت ابعاد دیگری به ماجرا داد و نمکی مدعی شد که فشار نماینده مجلس برای تحمیل خواسته خود در زمینه تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دلایل عصبانیتش بوده است، به صورتی که وزیر بهداشت در این خصوص گفت: «به وا... هر سه باری که ایشان پیش من آمده برای تغییر رئیس دانشگاه آمده و هر سه بار فردی را به من معرفی کرده است که در قامت ریاست دانشگاه علوم پزشکی نبود و من این کار را نکردم.

من با فشار نماینده رئیس عوض نمی‌کنم، وظیفه من تعیین رئیس دانشگاه است و نماینده باید کمبودها را به من اعلام کند، من وزیری نیستم که با فشار نماینده مجلس، مدیر تغییر دهم.»

شایان ذکر است در روزهای قبل، سعید نمکی در نامه ای به کیانوش جهانپور یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه که از واژ ه نا مناسبی برای پاسخ به برخی منتقدان استفاده کرده بود ، نوشته بود: «صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.»

فحاشی وزیر بهداشت و واکنش های مردم در فضای مجازی

یک کاربر: یعنی واقعا استیضاح نمی شه با این حرف زدن؟

کاربر دیگری نوشت:وزیر بااین ادبیاتش روی جهانپور را سفید کرد.

یک کاربر: با این کلمه ای که به کار برد، منظورش اینه که من توهینی نکردم! بهتره فرهنگستان چاله‌میدان رو جایگزین ... کنه.

کاربر دیگری نوشت :مسئله، خطر گذاشتن آدم کوچک در پست های بزرگه،آدم کوچک در زمان بحران هم خودش رو نابود می کنه هم مجموعه رو.شاید اگر کرونا نبود هیچ وقت حد و اندازه نمکی مشخص نمی شد.

کاربری هم نوشت:نمکی حرف بدی زد،فحش داد؛خیلی بد که در شأن و شخصیت یک وزیر مملکت نبود ولی خدایی توهین نکرد.

در عین حال کاربری با اشاره به این که تمام جلسه را از شبکه هامون و به طور کامل دیده، مدعی شد نماینده زاهدان هم در این ماجرا مقصر بود و چون نتوانسته بود رئیس دانشگاه علوم پزشکی راتغییر دهد، قهر کرده بود و در برنامه های وزیر در سفر به استان که نمکی طی آن دو روز امتیازهای بهداشتی خوبی برای درمان مردم استان داده بود حضور نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
1 1

حجم ویدیو: 8.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:07

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...