وضع خشونت‌های خیابانی تهران قابل قیاس با شهرستان‌ها نیست


وضع خشونت‌های خیابانی تهران قابل قیاس با شهرستان‌ها نیست

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: حجم خشونت‌هایی که در نتیجه نزاع‌های خیابانی در تهران رخ می‌دهد از اساس قابل قیاس با دیگر شهرها نیست.

به گزارش مشرق، علیرضا ناصری نژاد جانشین پلیس پیشگیری پایتخت درخصوص سرعت رسیدگی پلیس به نزاع‌های خیابانی ناشی از تصادفات رانندگی گفت: عمدتا عوامل ۱۱۰ پلیس پیشگیری در یک بازه زمانی هفت تا ده دقیقه خود را به محل درگیری می‌رسانند و اقدامات لازم را به انجام می‌رسانند. این روالی است که باید انجام شود.

بیشتر بخوانید:

جنایت و نقص عضو به خاطر لایو اینستاگرام / 4 جوان در ورامین به جان هم افتادند

وی در پاسخ به اینکه آیا امکانی برای مقایسه تهران با دیگر شهرهای کشور از نظر وضع نزاع‌های خیابانی وجود دارد گفت: با توجه به تراکم جمعیت و وجود ترافیک و معضل‌های خاص دیگری که این شهر با آن مواجه است نمی‌توانیم درباره مساله نزاع‌های خیابانی مقایسه‌ای میان تهران با دیگر شهرهای کشور داشته باشیم. درواقع حجم خشونت‌هایی که در نتیجه نزاع‌های خیابانی در تهران رخ می‌دهد از اساس قابل قیاس با دیگر شهرها نیست. مساله اینجاست که جامعه آماری متناسبی در این خصوص وجود ندارد که ما بخواهیم تهران را با شهرستان‌ها مقایسه کنیم. البته منظور از قابل مقایسه نبودن این نیست که ما قابلیت انجام چنین مقایسه‌ای را نداریم یا اینکه آماری در این رابطه در دست نداریم. مساله اینجاست که ما جامعه آماری متناسب و برابری برای انجام چنین مقایسه‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید:

دستگیری دو عامل کری‌خوانی در فضای مجازی

ناصری نژاد ادامه داد: معنای این مساله این است که چنین مقایسه‌ای از اساس اشتباه است. برای روشن کردن این مطلب مثالی را مطرح می‌کنم. آن طور که آمارها نشان می‌دهد بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای و تصادفات شهری در کشور ما مربوط به خودروی پراید است. اما این آمار یک آمار نادرست و غلطی محسوب می‌شود. علتش هم این است که بیشترین خودرویی که ما در کشورمان داریم خودروی پراید است. ما نمی‌توانیم بگوییم که، چون از هر هزار خودروی پرایدی که ما داریم صد موردش دچار تصادف شده و مثلا، چون از هر صد خودروی ولوو ایکس نود فقط یک موردش دچار تصادف شده پس باید نتیجه بگیریم پراید یک خودروی بسیار ناامنی است.

وی خاطرنشان کرد: البته در نا امن بودن پراید شکی نیست. اما این یک مثال است که من برای روشن کردن موضوع طرح می‌کنم. از خودرو ولوو ایکس نود شاید به طور کلی صد مورد در کشورمان داشته باشیم. اما از خودروی پراید میلیون‌ها مورد در کشورمان داریم. آمار مربوط به تصادف این دو خودرو درواقع دو جامعه آماری هستند که هیچ برابری یا تناسبی با هم ندارند که ما بخواهیم درصد تصادف آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. وضع نزاع‌های خیابانی در تهران و شهرستان‌ها هم شرایطی شبیه به همین مثال را دارد.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در واکنش به اینکه تفاوت شرایط محیطی و فضای فرهنگی نقاط مختلف تهران چه اثری بر متفاوت شدن حجم نزاع‌های خیابانی این نقاط دارد گفت: مکان‌هایی که شلوغ‌تر باشند و تصادفات بیشتری هم در آنجا اتفاق می‌افتد طبیعی است که آمار نزاع‌های خیابانی آن نقاط هم بیشتر باشد. یا در جاهایی که با ضعف فرهنگی بیشتری مواجه باشند محتمل است که خشونت‌های خیابانی بیشتر بروز پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه پلیس پیشگیری چه اقدام‌هایی برای کم کردن از حجم نزاع‌های خیابانی ناشی از تصادفات رانندگی در تهران در دست انجام دارد گفت: بر اساس برآوردی که ما داریم این نوع نزاع‌های خیابانی به ندرت اتفاق می‌افتد. درواقع حجم بسیار ناچیزی از تصادفات منجر به نزاع‌های خیابانی می‌شود.

منبع: میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان