پرداخت بیش از 3 میلیارد زکات توسط کبودراهنگی‌ها


پرداخت بیش از 3 میلیارد زکات توسط کبودراهنگی‌ها

مسئول زکات شهرستان کبودراهنگ گفت: از 126 روستای شهرستان، 116 روستا مشمول پرداخت زکات هستند که در سال‌جاری سه میلیارد و 46 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند. 

حجت‌الاسلام مرتضی خدابنده‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: امسال کشاورزان ۸۴ روستای کبودراهنگ یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان زکات واجب، ۳۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی، ۵۲۰ میلیون تومان زکات فطریه و ۹۰۰ میلیون تومان زکات پروژه پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: از این میزان زکات پرداختی، ۳۶۰ میلیون ریال برای جهیزیه نوعروسان در مناطق محروم، ۳۵۰ میلیون ریال برای درمان نیازمندان ویک میلیارد و ۷۸۲ میلیون و۳۰۰ هزار تومان برای ساخت و تعمیر مسکن محرومان هزینه شده است.

مسئول ستاد زکات کبودراهنگ با اشاره به حمایت محرومان این شهرستان به‌صورت موردی نیز خبر داد و گفت: برای معیشت افراد نیازمند روستاهای محروم شهرستان کبودراهنگ نیز بیش از ۱۱میلیارد و۱۵۳ میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی درباره فرهنگ‌سازی در زمینه فریضه زکات نیز بیان کرد: برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات برنامه‌های فرهنگی از جمله نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان در مزارع هنگام برداشت محصول‌ و دیدار چهره‌به چهره با کشاورزان توسط عاملان افتخاری در روستاهای شهرستان انجام می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به همکاری روحانیت در روستاها با مسئولان زکات شهرستان، افزود: روحانیون به‌عنوان مُبلغ زکات در روستاها هر ساله تفاهم‌نامه بسته می‌شود و با توجه به فعالیت و همکاری ایشان، حق‌الزحمه‌ای به آن افراد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت مسئولان زکات شهرستان، در روستاها نیز افراد مؤمن و معتمدین موجود نیز پیگیر امور زکات هستند و در مواردی کشاورزان با محاسبه زکات اموال خود را به دبیرخانه شورای زکات، دفاتر ائمه جمعه و برخی هم برای امور محرومین یا پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا