رشد 3 برابری بودجه استان قزوین در سال 1400


رشد 3 برابری بودجه استان قزوین در سال 1400

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته توسط نمایندگان استان، استاندار و مسئولان استانی بودجه استان قزوین در سال 1400 نسبت به سال قبل با رشد حداقل سه برابری مواجه بود.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در شورای برنامه‌ریزی شهرستان البرز بابیان اینکه امروز سلامت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر استان قزوین نیازمند توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت و بهداشت و درمان است.

وی افزود: متأسفانه در قیاس با استان‌های دیگر وضعیت استان قزوین در این حوزه مطلوب نیست برای مثال استان یزد ۲.۵ برابر استان قزوین بیمارستان دولتی دارد. این نشان می‌دهد که برای تحول در حوزه زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی و بهداشتی استان قزوین، مسئولان در سطح ملی و استانی باید همت مضاعف داشته باشند. ما باید به‌عنوان حاکمیت، درمان را با نرخ دولتی در اختیار مردم قرار دهیم.

بنابر اعلام دفتر این نماینده مجلس، وی با انتقاد از بودجه حوزه ورزشی، جوانان و بانوان خاطرنشان کرد: جوانان آینده‌ساز کشور هستند، بانوان نیز به‌عنوان کلیدی‌ترین عنصر خانواده جایگاه مهمی در جامعه دارند ازاین‌رو باید در حوزه تخصیص اعتبارات به این حوزه‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

محمدبیگی عنوان کرد: بودجه فرهنگی ما به‌مثابه سوزنی در انبار کاه است ازاین‌رو نمی‌توان با این بودجه اقدامات و فعالیت‌های شگرفی را در حوزه فرهنگ انجام داد. درست است که تمایل بودجه به سمت بهبود و توسعه زیرساخت‌ها، تقویت حوزه‌های معیشتی و اقتصادی قرار دارد اما باید برای حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و دینی نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته توسط نمایندگان استان، استاندار و مسئولان استانی بودجه استان قزوین در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل با رشد حداقل سه برابری مواجه بود. همچنین برای اولین بار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه محرومیت‌زدایی استان قزوین اختصاص یافت که با این بودجه می‌توان شاهد تحول خوبی در مناطق محروم استان قزوین بود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم قزوین در مجلس بیان می‌کند بودجه قزوین نسبت به سال ۹۹ رشد سه برابری داشته است، حال سوال اینجاست با در نظر گرفتن تورم بودجه سایر استان‌های کشور چند برابر شده است؟ آیا در رده‌بندی تخصیص بودجه، استان قزوین همچنان جزو سه استان انتهایی جدول است؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید