غلظت گرد و غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز رسید


غلظت گرد و غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز رسید

رکنا: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که غلظت گرد و غبار در هوای زاهدان به 51 برابر حد مجاز رسیده است.

بالا رفتن میزان غلظت گرد و غبار مجددا منجر به آلودگی هوای زاهدان شده است. صبح امروز در پی نفوذ گرد و غبار گسترده به شهر زاهدان، غلظت ذرات غبار در هوای این شهر به ۷۸۶۴ میکروگرم بر مترمکعب رسید. غلظت گرد و غبار در هوای زاهدان هم اکنون ۵۱ برابر حد مجاز است. تشدید غلظت گرد و غبار در آسمان زاهدان در حالی رخ داده است که سیستان و بلوچستان هم اکنون با موج شدید شیوع کرونا دست و پنجه نرم می کند. گرد و غبار در آسمان زاهدان همچنین در شرایطی بروز پیدا کرده است که سیستان و بلوچستان با کم آبی شدید نیز مواجه است.

به گزارش رکنا، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منشأ گرد و غبار امروز زاهدان دشت‌های نواحی مرزی در جنوب میرجاوه بوده که در اثر همرفت شدید هوا و وقوع تندباد لحظه‌ای روی داده است و به تدریج به زاهدان و میرجاوه نیز نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: گردوغبار گسترده علاوه بر افزایش غبار در زاهدان، شعاع دید افقی در فرودگاه زاهدان و شهر میرجاوه را نیز به ترتیب به ۵۰ و ۲۰۰ متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در حال حاضر قدری از شدت غبار در شهر زاهدان کاسته شده اما همچنان شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی این شهر ۵۰۰ متر است.

حیدری گفت: علاوه بر گردوغبار، گرمای هوا دومین وضعیت مهم جوی زاهدان است به طوری که در شبانه روز گذشته بیشینه دمای این شهر به ۴۱.۱ درجه سلسیوس رسیده است و انتظار می‌رود امروز نیز رنج دما در همین محدوده باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود در روزهای آینده به ویژه جمعه و شنبه قدری از شدت گرما در زاهدان کاسته شود و بیشینه دمای هوا به کمتر از ۴۰ درجه بازگردد.

وی اضافه کرد: در میرجاوه که در فاصله ۸۰ کیلومتری از زاهدان قرار دارد نیز گرمای هوا با شدت بیشتری حاکم است به نحوی که بعدازظهر دیروز بیشینه دمای این شهر به ۴۶.۵ درجه سلسیوس رسید و دومین شهر گرم استان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است