اهل قلم مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند


اهل قلم مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند

ساری - ایرنا - فرماندار بابل با اعلام این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان به 45 درصد کاهش یافته است ، گفت : لازم است اهل قلم در این شرایط به کمک بایند و مردم را به رعایت پروتکل‌‎های بهداشتی دعوت کنند.

به گزارش ایرنا ، قربانعلی ولیزاده بورا روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران بابلی افزود : در حال حاضر مهم ترین موضوع جامعه که اهل قلم باید با توجه به شرایطی روز ورود یابند دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی گفت: طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ۴۵ درصد سقوط کرده است که این آمار بسیار نگران کننده است .

فرماندار بابل افزود : بستری روزانه بیماران کرونایی در بابل جهشی شده است که در ۲۴ ساعت گذشته با بستری روزانه ۶۰ بیمار کرونایی رکورد ۶ ماهه بستری بیماران کووید ۱۹ در بابل شکسته شد.

وی ادامه داد : نویسندگان و پژوهشگران که در بین افکار عمومی از جایگاه مطلوبی برخوردار هستند از این توانایی برخوردارند که مردم را قانع کنند با همکاری و همدلی می توانیم از این مشکلات عبور کنیم و با مردم در این خصوص صحبت کنند.

ولی زاده بورا با اعلام این که در هفته جاری بیش از ۱۱ هزار دز واکسن کرونا وارد بابل شد و روند تزریق با شتاب در حال انجام است ، گفت : تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت جامعه واکسن دریافت نکنند این ویروس از حالت اپیدمی خارج نمی شود و تا آن زمان به میدان‌داری نویسندگان و پژوهشگران فرهنگ بومی مازندران برای دعوت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز فوری داریم .

در این مراسم که با رونمایی کتاب « شلاب » همراه بود ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل گفت : جشنواره شلاب که در سال ۱۳۸۳برای زنده نگه داشتن فرهنگ بومی مازندران در بابل شکل گرفت امروز به چاپ مقاله های علمی به تکامل رسیده است .

عیسی محمدی فیروزجایی افزود : هر چند گسترش بیماری کووید ۱۹ اجازه برگزاری این جشنواره را نداد اما چاپ مقاله علمی نویسندگان و پژوهشگران مازندران در این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی بسیار امید بخش بود.

جشنواره شلاب در سال ۱۳۸۳ به منظور معرفی فرهنگ بومی ، زبان و ادب مازندران شکل گرفت و هر ساله با هدف شناخت فرهنگ های مازندران تحقیق و پژوهش در این زمینه صورت می گیرد .

در این مراسم ۳۰ نفر از نویسندگان، پژوهشگران و ناشران مورد تجلیل قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت